|
|
Transferul elevilor de la o scoala la alta modificat |
Miercuri, 05 Decembrie 2012 20:36 |
Transferul elevilor de la o scoala la alta modificat
Au aparut modificari in ceea ce priveste transferul elevilor de la o scoala la alta. Aceste modificari se regasesc in Ordinul privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.925/2005, publicat in Monitorul Oficial 787 din 22 noiembrie 2012 (M. Of. 787/2012).
Modificarea vizeaza conditiile in care se face transferul elevilor de la o unitate de invatamant la alta. Astfel, daca pana acum, pentru a se putea transfera, un elev trebuia sa obtina aprobare atat de la Consiliul de Administratie al unitatii de la care vrea sa plece, cat si de la cel al unitatii in care vrea sa se transfere, de acum, consiliul de administratie al celei dintai este chemat sa dea doar un aviz consultativ.
Se modifica si situatiile in care legea permite transferul elevilor in timpul anului scolar. Astfel, pana acum, transferul era aprobat in cazul in care parintii elevului isi schimbau domiciliul, daca o comisie de expertiza medicala argumenta acest transfer, ori daca elevul voia sa se mute de la (sau la) invatamantul de arta sau sportiv, de la liceu la invatamantul profesional sau de la invatamantul intensiv sau bilingv la alte forme de invatamant. Noul ordin introduce un nou punct, si anume „alte situatii speciale”, aprobarea fiind data, in acest caz, de catre consiliul de administratie al Inspectoratului Scolar.
Vezi textul de lege:
In baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 94 alin. (2) lit. g) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si al prevederilor Ordinului ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul national de invatamant, cu modificarile ulterioare,
ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite urmatorul ordin:
Art. I. -
Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874 din 29 septembrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.925/2005, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 135 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 135. -
Elevii au dreptul sa se transfere de la o unitate la alta, de la o filiera la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesionala la alta, de la o forma de invatamant la alta, in conformitate cu prevederile prezentului regulament si ale regulamentului intern al unitatii de invatamant la care se face transferul. Transferul se face cu avizul consultativ al consiliului de administratie al unitatii de la care se face transferul si cu aprobarea consiliului de administratie al unitatii la care se face transferul."
2. Articolul 148 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 148. -
Transferul elevilor in timpul anului scolar se poate efectua, in mod exceptional, cu respectarea prevederilor art. 136-145, in urmatoarele situatii:
a) la schimbarea domiciliului parintilor intr-o alta localitate, respectiv intr-un alt sector al municipiului Bucuresti;
b) la recomandarea de transfer eliberata pe baza unei expertize medicale efectuate de directia de sanatate publica;
c) la/de la invatamantul de arta sau sportiv;
d) de la clasele de invatamant liceal la clasele de invatamant profesional;
e) de la invatamantul intensiv sau bilingv la celelalte profiluri;
f) in alte situatii exceptionale, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar."
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. III. -
Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, Directia generala resurse umane si retea scolara nationala, inspectoratele scolare si unitatile de invatamant preuniversitar duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
LEGĂTURILE FUNCȚIONALE DINTRE ROFESOR, ELEV ȘI PĂRINTE
Prof. Comănescu Marghioala
Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău
Rolul conducător în procesul de educație îl are fără îndoială școala, dar în calitatea sa... Read more
STUDIU - DEZVOLTAREA CREATIVITĂȚII ELEVILOR- OBIECTIV PRIORITAR AL ȘCOLARITĂȚII MICI
înv. Gligor Dana,
Școala Gimnazială Cîmpeni
Cu toții, părinți și dascăli, ne dorim un copil creativ, imaginativ care să picteze aşa... Read more
TRANSILVANIA S-A UNIT CU ROMÂNIA
Mamalaucă Mariana, professor
Şcoala Gimnazială ,,George Tutoveanu” Bârlad
Articolul de pe prima pagină a ziarului Izbânda care informează cititorii asupra marelui eveniment... Read more
VALENŢELE EDUCAŢIONALE ALE PLASTILINEI
Educatoare: Portik Laura
Grădiniţa P. P. Nr.1 Reghin
Rezumat
In activitatea didactică - cadrele didactice, dar şi acasă - părinţii utilizează în jocul lor cu... Read more
ISTORIA STUDIILOR DESPRE ARTICOL
Didin Florentina Gabriela
Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş
Articolul este partea de vorbire flexibilă cu rol de cuvânt ajutător care însoţeşte un substantiv, arătând măsura în care obiectul... Read more

Îndărătul oricărei comedii se ascunde în fond, o tragedie...
PROIECT DIDACTIC
O SCRISOARE PIERDUTĂ DE I. L. CARAGIALE
Profesor Marincaș Marinela Adriana,
Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”
... Read more
Cu ocazia Zilei Europene a Sigurantei Rutiere, în perioada 6-17 octombrie 2008 s-a desfãsurat proiectul educational „Educatie si circulatie”, organizat de Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu în parteneriat cu... Read more
COMPETENŢELE UNUI PROFESOR
Prof. Nadia Breazu,
Colegiul Tehnic Motru, Jud. Gorj
Cuvinte cheie: psihopedagogic, psihosocial, autoinstruire
Rolul de profesor este, poate, în... Read more
EDUCABILITATEA
CONCEPT
Prin expresia „educabilitate”, psihopedagogii desemneaza potentialul de formare umana sub influenta factorilor de mediu sau educationali.
Polisemantismul termenilor care compun aceasta definitie o fac foarte neclara. De exemplu, expresia „potential de… STANDARDE PROFESIONALE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT
Prof. Achim Maria
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalau
MOTTO:
„Nu-i ÎNVEŢI pe copii
nici ceea ce ŞTII,
nici ceea ce VREI
ci ceea ce EŞTI.”
Prin natura umană, ne dorim…
INDIVID – PERSOANĂ – PERSONALITATE. OMUL.
Prof. Contescu Mihaela Magdalena
Liceul Tehnologic ”1 Mai”, Municipiul Ploiești
Filosofia operează mai mult cu noțiunea Omul, aceasta incluzând în sine biologicul,… REGIMUL ALIMENTAR LA ROMÂNI ÎN SECOLUL AL XVII-LEA
Dragnea Mihai
Moldovenii și miedul
Cronicarul și arhidiaconul sirian Paul de Alep (1627-1669) ne relatează câteva informații interesante despre consumul de mied (hidromel) la moldoveni.…
ModalităȚi de stimulare a inteligenȚei lingvistice
Benchea Claudia
Colegiul Tehnic ,,Anghel Saligny” – Bacău
Rezumat: Pornind de la premisa că toți oamenii sunt dotați cu… STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI
Profesor Andone Crenguța
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a acționa după propria…
JOCURILE DINAMICE ŞI
JOCURILE PREGĂTITOARE-MIJLOACE
DE BAZĂ ÎN PROCESUL DE INIŢIERE ÎN JOCUL DE VOLEI
Profesor Drăgoiu Toma
Liceul Hercules Băile Herculane
Voleiul este un joc sportiv care se bucură de o largă apreciere… „POVESTEA FOII DE HÂRTIE”
(proiectul ce a reprezentat România...)
Prof. Ofelia Cornelia POPA
Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj
Rezumatul lucrării
Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la…
LE PROJET EN CLASSE DE FLE
Bondoc Mihaela, profesor de limba franceză
Colegiul Național I.L.Caragiale Ploiești
Motto: “ J’entends et j’oublie,
Je vois…
|
|