Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a IX-a
Marţi, 01 Martie 2011 19:08

Test geografie – clasa a IX-a

 

 

I. Numiţi, reprezentaţi prin desen şi caracterizaţi tipurile de contacte dintre plăcile scoarţei terestre.

 

                                                                                                                        16 puncte

 

 

II. Alegeţi varianta corectă:

 

1. Mărimea radiaţiei solare înregistrate la suprafaţa terestră scade de la ecuator spre regiunile polare. Aceasta este o consecinţă a:

            a) mişcării de rotaţie    b) formei Pământului     c) magnetismului   d) gravitaţiei

 

2. Valorile densităţii Pământului:

            a) scad de la interior spre exterior           b) cresc de la interior spre exterior

            c) sunt egale în toate învelişurile            d) se modifică în 24 de ore

 

 

 

3. Concentrarea aerului în troposferă, curgerea râurilor, eroziunea, alunecările de teren, prăbuşirile sunt consecinţe ale:

            a) magnetismului      b) înclinării axei     c) densităţii Terrei      d) gravitaţiei

 

4. Alternanţa zilelor şi a nopţilor este o consecinţă a:

            a) mişcării de rotaţie                 b) mişcării de revoluţie

            c) gravitaţiei                             d) înclinării axei 

 

5. Distribuirea elementelor chimice grele în centrul Terrei şi a celor uşoare către suprafaţă se datorează: 

 a) mişcării de revoluţie şi gravitaţiei            b) înclinării axei

                         c) gravitaţiei şi  mişcării de rotaţie              d) formei Pământului

 

                                                                                                                     10 puncte

 

 

III. Definiţi şi reprezentaţi prin desen noţiunile: torenţialitate, talveg, albie majoră, vulcanism, hipocentru.

 

                                                                                                              20 puncte

 

 

IV. Vulcanismul.                                 

                                               

20 puncte

 

 

V. Alunecările de teren (elemente, condiţii de producere, consecinţe, măsuri de prevenire şi combatere).                                

                                  

                                                                                                                10 puncte

 

 

VI. Pe o hartă având scara numerică 1:800 000 distanţa dintre două localităţi este de 46 mm. Calculaţi distanţa, în km, dintre cele două localităţi.

 

                                                                                                             14 puncte

 

 

Se acordă 10 puncte din oficiu.

 

 

Comentarii 

 
-4 # mirela 10-03-2011 08:07
suuuper !
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 
 
+7 # Andreea 22-11-2011 16:36
ok ok si baremul?
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Familia si scoala in crearea fiintei soc…

FAMILIA ŞI ŞCOALA ÎN CREAREA FIINŢEI SOCIALE   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea   Rezumat Indiferent de perspectiva din care sunt abordate, familia şi şcoala îndeplinesc un set complex de roluri, acestea...

Read more

Spune NU drogurilor - clasificare drogur…

Clasificare droguri În literatura de specialitate şi în practică există numeroase clasificări ale drogurilor, având la bază diferite criterii, cele mai cunoscute fiind: după efectul produs asupra sistemului nervos central -...

Read more

A fi parinte

A FI PĂRINTE   Profesor: Teodorescu Lăcrămioara Şcoala cu clasele I-VIII Moviliţa                 ,,Meseria,, de părinte este una dintre cele mai grele, deoarece creşterea unui copil presupune o mare răspundere. Baza conceptului de părinte...

Read more

ABORDAREA METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE

O PLEDOARIE PENTRU ABORDAREA METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE LA CLASÃ   Înv. Damian Liliana Şcoala cu clasele I-VIII Vãdeni, Jud. Brãila     Activitatea de instruire a elevilor care se desfãsoarã în scoalã tinde spre o formã optimalã...

Read more

Idiomatic Expressions

  IDIOMATIC EXPRESSIONS Prof. Burghiu Iuliana-Florina Şcoala Nr. 3 Iveşti, Galaţi This article is a short attempt to make students achieve a number of English idioms related to certain situations,...

Read more

Ordinul 5455 din 2013 privind gradatia d…

Ordinul 5455 din 2013 privind gradatia de merit 2014   Vezi Ordinul nr. 5455/2013 pentru aprobarea Metodologiei si a criteriilor privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial,...

Read more

Cabinetul de istorie spatiul desfasurari…

CABINETUL DE ISTORIE, SPAŢIUL DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢII DIDACTICE ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE ŞI LOCUL DE PROMOVARE A ISTORIEI ŞCOLARE Mihon Adela-profesor de istorie Şcoala Gimnazială Câmpeni Şcoala Gimnazială Vidra Acest articol evidenţiază...

Read more

Lectia de geografie ca aplicatie in tere…

LECŢIA DE GEOGRAFIE CA APLICAŢIE ÎN TEREN  STUDIU DE CAZ – BAZINUL HIDROGRAFIC TISĂU   Prof. Nicolae Cecilia, Colegiul Tehnic, Buzău   Lecţia de geografie în aer liber este nu numai necesară, dar şi...

Read more