Tehnici didactice activizante_copacul ideilor |
Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:39 |
TEHNICI DIDACTICE ACTIVIZANTE
- COPACUL IDEILOR -
Nicoleta Mariana Meleg,
Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” Zalău, Sălaj
Chimie: clasa a VIII-a
Lecţia: OXIZI
Momentul lecţiei: Evocare
Forma de activitate: în perechi
Sarcina de lucru: Desenaţi un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală şi scrieţi cuvântul cheie-oxizi. În partea superioară trasaţi linii care se ramifică, asemenea crengilor unui copac, şi completaţi pe fiecare ramură câte o afirmaţie (referitoare la oxizi) din cunoştinţele dobândite în clasa a VII-a şi/sau a VIII-a, din cultura generală. Colaborează în realizarea sarcinii de lucru cu colegul de bancă. Notaţi fiecare, succesiv, câte o informaţie (timp de lucru - 3 minute).
Scurtă descriere a tehnicii: Copacul ideilor este un organizator grafic în care cuvântul cheie este înscris într-un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală. De la acest dreptunghi se ramifică spre partea superioară, asemeni crengilor unui copac, toate cunoştinţele evocate. Copacul ideilor poate fi completat individual, în perechi, în grup sau frontal. Dacă este completat de către membrii unui grup, foaia pe care este desenat copacul trece de la un membru la altul şi fiecare elev are posibilitatea să citească ce a scris colegii lui.
Tehnica este avantajoasă deoarece propune elevilor o nouă formă de organizare a cunoştinţelor evocate sau a informaţiilor noi. Pentru varietate, în unele lecţii, copacii ideilor pot avea subiecte diferite.
Bibliografie:
M. E. Dulamă, 2002: Modele, strategii şi tehnici didactice activizante cu aplicaţii în geografie, Editura “CLUSIUM”, Cluj Napoca, pag. 59, 60.

Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:49 |
|
Ministerul Educaţiei premiază olimpicii români
Ministerul Educaţiei premiază olimpicii români medaliaţi la concursurile şcolare internaţionale (miercuri, 14 noiembrie, Palatul Victoria, ora 13.30).
Read more
CHARLES GOUNOD ŞI DOCTORUL FAUST
Prof. Gloria Ghidiceanu
Şcoala Gimnazială Mihai Viteazul, Craiova
Charles Gounod s-a născut la Paris, la 17 iunie 1818, fiu al unor artişti (tatăl pictor şi gravor, mama... Read more
ANEXA Nr. 1
PROGRAMA SCOLARA
Limba si literatura italiana materna
Clasa a IX-a
NOTA DE PREZENTARE
Curriculumul de Limba si literatura italiana materna destinat studierii acestei discipline de catre elevii apartinand minoritatii... Read more
EDUCAtIA INCLUZIVÃ:
RESPECT, SOLIDARITATE, INTEGRARE
Ene Iuliana, profesor psiholog scolar
Şcoala cu clasele I-VIII „I. L. Caragiale” - Medgidia
Motto: “Şcolile inclusive trebuie sã recunoascã si sã rãspundã diferitelor nevoi ale elevilor,... Read more
FELUL COMPLEMENTULUI ÎN NOUA GRAMATICĂ ACADEMICĂ
Profesor Ciobanu Elena-Corina
Liceul Teoretic Buziaș, Timiș
Noua gramatică academică[1], lansată la începutul anului 2006, ne prezintă fenomenele lingvistice care aparţin gramaticii cuvântului... Read more
ROLUL GEOGRAFIEI ÎN EDUCAŢIA PERMANENTĂ
Prof. Flaviu Feşnic
Colegiul Tehnic “Andrei Şaguna”, Oradea
Scopul acestui articol este sublinierea rolului pe care geografia, ca obiect de studiu, îl poate avea în educaţia continuă... Read more
REDACTAREA UNUI ESEU ÎN LIMBA ENGLEZĂ
Studiu de specialitate
Profesor limba engleză Bold Corina
C.N. Zinca Golescu Pitești
Această sarcină pare a fi una destul dificilă în rândul elevilor. Indiferent dacă eseul... Read more
ANEXA Nr. 1
la regulament
METODOLOGIE
de aplicare a prevederilor privind inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar
Inspectorii vor tine cont in activitatea de inspectie ca, desi vor fi... Read more
Evaluarea Nationala 2017 - Calendarul pentru clasa a II-a, clasa a IV-a, clasa a VI-a
Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a aprobat Calendarul de administrare a evaluarilor nationale la finalul…
PARTENERIATUL EDUCAŢIONAL
Profesor, Ivan Daniela
Liceul Tehnologic
Virgil Madgearu, Constanța
Articolul de față își propune o anliză a unor aspecte ale managementului proiectelor în învățământ, factorii care asigură succesul unui parteneriat…
CULTURA ORGANIZAȚIEI ȘCOLARE (STUDIU DE CAZ)
Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar,
Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov
Rezumat
Performanţele oricărei organizaţii depind, într-o mare măsură, de randamentul individual al membrilor…
GHEORGHE ASACHI ŞI REVOLUŢIA DE LA 1848
Mamalaucă Mariana, profesor
Şcoala Gimnazială ,,George Tutoveanu” Bârlad
Dezvoltarea unei țări se face prin efortul oamenilor, iar dintre aceștia se evidențiază cei care… STUDIU PRIVIND IMPORTANŢA APLICĂRII METODELOR ACTIVE ÎN ORELE DE ISTORIE, LA CLASA A IV-A
Liliana Damian, institutor
Şcoala cu clasele I-VIII Vădeni, jud. Brăila
La începutul clasei a IV-a s-a… Izvoarele istorice şi arheologice certe atestă cu multe secole înainte de Hristos obiceiul de a face cadou ouă colorate la marile sărbători sezoniere, în special la Anul Nou. Apariţia frecventa…
Probele de evaluare a competenţelor
din cadrul examenului de bacalaureat 2012
Luni, 11 iunie 2012, încep primele probele de evaluare a competentelor din cadrul examenului de bacalaureat.
Prima sesiune a examenului… CONCORDANŢA TIMPURILOR ÎN LIMBA ENGLEZĂ
Prof. Didin Florentina Gabriela
Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş
Este acordul obligatoriu al timpului verbului din subordonată cu timpul verbului din regenta sa. În limba engleză timpul… POSTMODERNISMUL
Georgeta-Irina Rusu,
Şcoala Gimnazială ,,Ion Creangă"Bacău
Un curent controversat apărut ca o reacţie la modernism, postmodernismul s-a manifestat cu precădere după cel De-al Doilea Război Mondial, în toate domeniile: filosofie,…
|