Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - halucinogene
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:24
1.     Halucinogene

 

1. LSD - dietilamida acidului lisergic - este cel mai puternic drog halucinogen cunoscut, acţiunea sa apărând la doze extrem de mici (3-6 mg). LSD-ul în stare pură se prezintă sub forma unui lichid incolor, inodor şi insipid. Se găseşte în natură în cantităţi mici în unele plante sau se poate prepara în laborator prin semisinteză. În traficul ilicit LSD-ul se prezintă sub forma unei pulberi de culoare alb-murdar, tablete sau capsule aperculate, de diferite mărimi şi culori.

Cele mai cunoscute tipuri de LSD:

 

Happy Faces: Nume de fantezie a unui produs "underground" (din lumea interlopă)

Mini-Trips: Substraturi de dimeniuni minuscule (de ex. gelatine), impregnate cu LSD şi care, datorită dimensiunii lor reduse, se pretează foarte bine la traficul ilegal.

Purple Haze: Variantă de LSD, denumită astfel după o piesă de muzică rock a muzicianului de culoare Jimi Hendrix, la rândul său mare consumator şi victimă a drogurilor

Sunshine Explosion: Nume de fantezie a unui produs deosebit de puternic.

Comic-Trips

 

Forme de consum:

Se administrează în mod obişnuit pe cale orală prin îmbibarea ţesăturilor, hârtiei, dulciurilor (cel mai adesea bucăţilor de zahăr), sub formă de pilule sau prin injectare.

 

 

2. Dom (STP) - a fost elaborată de către firma americană DOW-Chemical - acceaşi companie care produce Napalm-ul. Dom sau STP este o amfetamină modificată chimic. În doză redusă produce efecte de genul "Speed"ului, în timp în ce doze mai mari, efectul este mai degrabă de "speed-trip". "Speed-trip"ul oferă tocmai contrariul experienţei căutate în cazul abuzului de LSD. Se caracterizează printr-o neliniştite chinuitoare, însoţită de agitaţie fizică, stări intense de anxietate şi o durată lungă (72 de ore!).

 

 

3. PCP sau Angel Dust - a fost elaborat în anii 50 de către firma Parke, Davis & Company din Statele Unite ca antialgic. În 1965 a fost însă retras de pe piaţă, din cauza efectelor adverse deosebit de grave. Imediat după aceea, în iunie 1967, a apărut brusc pe scena narcoticelor.

Principalele caracteristici: drogul este mai ieftin decât heroina sau LSD, efectul se instalează la fel de rapid ca la heroină şi mai rapid ca la LSD, acţiunea este mult mai intensivă decât la marihuana, haşiş sau alcool, durata efectului este mai lungă decât la heroină (până la 48 de ore), vine în întâmpinarea celor care sunt, în mod evident, dornici de trăiri terifiante (horror) şi autolitice.

 

Forma de administrare: 

Se prizează, dacă se prezintă sub formă de pulbere. Formulat în comprimate (tic-tac) se înghite. Aplicat dintr-un tub spray pe marihuana sau chiar pătrunjel simplu, PCP-ul poate fi fumat. Administrarea rectală se face prin supozitoare. În fine, efectul dorit se instalează cel mai repede, dacă se diluează şi se administrează injectabil.

 

4. Ciuperci cu substanţe stupefiante (de ex. Psilocibina)

Efectul psilocibinei este asemănător cu cel al LSD-ului. Se caracterizează în special prin halucinaţii vizuale, modificări ale perceperii culorilor, dar şi prin modificări ale stării psihice şi emoţionale. Cei aflaţi sub efectul ei au impresia că-şi reamintesc şi conştientizează trăiri uitate din vremuri trecute. Se observă o schimbare profundă a perceperii timpului şi spaţiului, iar uneori subiectul îşi percepe propriul corp distorsionat în mod bizar. Atenţia este extrem de focalizată. Modificările stării de conştienţă sunt doar uşor schiţate. Doze de câteva miligrame luate per os - ca. 4 mg - vor determina, după 20 - 30 minute o relaxare spirituală şi fizică percepută subiectiv ca fiind plăcută. La doze mai mari, tulburările de percepţie a timpului sunt mai pronunţate, perceperea dimeniunii spaţiului este modificată şi mai mult. Din punct de vedere farmacologic, psilocibina are ca efect, asemănător LSD-ului, dilatarea pupilelor, creşterea temperaturii ş.a.m.d.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:56
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Educatia interculturala premisa a formar…

EDUCAȚIA INTERCULTURALĂ- PREMISĂ A FORMĂRII CETĂȚEANULUI EUROPEAN PROF. LAZĂR ADRIANA DORINA Școala Gimnazială „Învățător Radu Ion” Sat Vadu Părului, Prahova Abordarea educației interculturale în școală are un rol esențial în înțelegerea și...

Read more

Disciplina purtare indisciplina din scoa…

AUTOOBSERVAREA ŞI AUTONOTAREA ZILNICĂ LA PURTARE A ELEVILOR, O CALE PENTRU A ELIMINA INDISCIPLINA DIN ŞCOALĂ (PROIECT EDUCAŢIONAL)                                                                             Virgil Beceru, profesor pensionar,                                                                E-mail: virgil.beceru@gmail.com   Rezumat  Şcoala şi...

Read more

Educatia integrata in scoala contemporan…

EDUCAŢIA INTEGRATĂ ÎN ŞCOALA CONTEMPORANĂ - STRATEGII DIDACTICE Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII, nr. 2, Vorniceni, Judeţul Botoşani Învăţământul este una din componentele vieţii sociale...

Read more

Ecoeducatia

ECOEDUCAȚIA prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara Rezumat: Ecoeducația va ajuta la dezvoltarea umanității. Cuvinte cheie: ecologie, mediu, educație, evoluție. ...

Read more

Experiente de lucru europene pentru o bu…

Experiente de lucru europene pentru o buna integrare pe piata muncii Life Long Learning Program Educatie pe tot parcursul vietii

“EXPERIENṬE DE LUCRU EUROPENE PENTRU O BUNĂ INTEGRARE PE PIAṬA MUNCII” “Life Long Learning Program”/“Educaţie pe tot parcursul vieţii”     Drd. prof. ing.  LILIANA CÎMPAN Colegiul Tehnic “Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei, Sălaj   Rezumat Un cadru propice...

Read more

Modificari adoptate pentru Legea Educati…

Modificari adoptate pentru Legea Educatiei Nationale   In sedinta din 23 decembrie 2013, Guvernul a adoptat cateva modificari privind Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011 si a urmarit luarea unor masuri noi in...

Read more

Elemente ale organizarii instruirii in g…

Elemente ale organizării instruirii în gimnaziu        Modificarea principală propusă de forma actuală a curriculum-ului o reprezintă:             -         trecerea de la centrarea învăţării pe obiective la centrarea învăţării pe dobândirea de competenţe;             -        ...

Read more

Interferente simbolistice si parnasiene …

INTERFERENȚE SIMBOLISTE ȘI  PARNASIENE ÎN CAPITOLUL NOAPTEA DE ARGINT DIN THALASSA LUI ALEXANDRU MACEDONSKI   Drd. Miron Costina Violeta Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   Thalassa1, publicată în Cartea de aur, 1902,...

Read more