Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - droguri de petrecere - party drugs |
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:33 |
1. Droguri de petrecere (party drugs)
1. "Poppers"
Substanţa: Amilnitrit, butilnitrit, aditivi, de ex. solvenţi organici
Formă de consum:
Poppers se inhalează şi în nici un caz nu se ingerează (beau). Efectul stupefiant se instalează după 3 - 5 minute. Acţiune: dezinhibare puternică, creşterea apetitului sexual, sentiment sporit de intimitate, percepere redusă a durerii, relaxare musculară, creşterea sensibilităţii tactile.
2. "GHB, Fantasy, Liquid E, Liquid X (multe denumiri şi variante ortografice)"
Substanţa GHB (gama-hidroxi-butiratul) este o substanţă naturală, produsă şi de organismul uman. Concentraţia maximă este la nivelul creierului, motiv pentru care se presupune că ar avea rol de neurotransmiţător la acest nivel. GHB a fost prima dată produs prin sinteză acum circa 30 de ani.
Concomitent cu reducerea utilizării sale în scop medical (în domeniul anesteziei, ca narcotic, precum şi ca adjuvant în tratamentului delirului din sevrajul alcoolic), GHB a devenit foarte popular în rândul culturiştilor (stimulează hormonul somatotrop - de creştere) şi sportivilor de performanţă (Ben Johnson!) din spaţiul anglo-american. A fost interzis ca substanţă de dopaj, iar vânzarea sa în SUA - iniţial fără prescripţie medicală - a fost restricţionată de la sfârşitul anului 1990 încoace.

GHB începe să acţioneze la circa 15 minute după administrarea orală şi efectul durează - în funcţie de doză - până la 3 ore. Prin administrarea unei doze noi, durata acţiunii se poate prelungi. Efectul seamănă cu cel al Ecstasy, dar este mult mai slab. De asemenea, nu apar efectele adverse şi sechelele de durată ale consumului de Ecstasy.
Riscul principal legat de acest drog este necunoaşterea concentraţiei şi purităţii, respectiv a amestecului cu alte substanţe, în primul rând alcool. În stare pură, GHB este practic lipsit de efecte adverse periculoase, chiar şi în doze mai mari. În doze mari intervine o sedare puternică, până la comă, a persoanei. Supradozarea poate duce la convulsii şi confuzie marcată.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:00 |
|
Materiale si resurse - Consiliere si orientare
Consiliere si orientare - Mihai Jigau
Consilierea carierei - Mihai Jigau
Consilierea carierei adultilor - Mihai Jigau
Consilierea carierei - Compediu de metode si tehnici... Read more
 OBIECTIVE TURISTICE DIN SǍLAJ
Cosma Camelia Veronica
Liceul de Artã „Ioan Sima”, Zalãu
(In county Sãlaj there are many touristic zone such as: „Meseş-Plopiş”, ”Silvania”, „Almaş-Agrij”, „Someş” which are very interesting because contain... Read more
APTITUDINILE ŞI SUCCESUL PROFESIONAL
Profesor Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reşiţa, Caraş-Severin
Aptitudinile se constituie într-un ansamblu de însuşiri de ordin instrumental- operaţional care diferenţiază oamenii între ei în ceea ce priveşte maniera de... Read more
Ministerul Educaţiei Naţionale nu va modifica
modalitatea de admitere în clasa a IX-a
Ministerul Educaţiei Naţionale nu va modifica modalitatea de admitere în clasa a IX-a, pentru anul şcolar în curs,... Read more
MANAGEMENTUL SCHIMBĂRII ÎN ORGANIZAŢIE
prof. Ciucă Cristina,
Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca – Chiojdului, Com. Chiojdu, Jud. Buzău
Schimbarea la nivel organizaţional presupune realizarea unor modificări profunde esenţiale ale organizaţiei.
Exemplu:... Read more
DESPRE SÃRBÃTOAREA MUZICII
Profesor Maria Dinu
C.N.E. “Gh.Chitu”, Craiova
Începând din anul 1982, în Franta, a fost organizatã, în prima zi a verii, 21 iunie, Sãrbãtoarea Muzicii. Astãzi, Sãrbãtoarea Muzicii este prezentã... Read more
Bucuresti, 10 octombrie 2011: Programul este implementat de Junior Achievement Romania (JAR) in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, iar din anul 2000 pana astazi, peste 1.500.000 de... Read more
CREȘTEREA GRADULUI DE ADAPTABILITATE ȘCOLARĂ A ELEVILOR CU DIZABILITĂȚI COGNITIVE PRIN TERAPIE MODULARĂ
Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată,... Read more
CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ
TIPOLOGIA PREFIXOIDELOR
prof. Chiru Adelina
Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, Mărăcineni, judeţul Buzău
Aspectul formal
Intrând în compunerea unui cuvânt, prefixoidele… DOMENIILE SCHIMBĂRII ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT
Profesor Vira Adina
Colegiul Tehnic de Transporturi, Braşov
Aflându-se în plină eră a schimbărilor şi a comunicării, perioadă caracterizată nu prin volumul mare de producţie sau… De ce trebuie să ţinem cont când impunem reguli copiilor?
Ce puteţi face pentru a evita „alunecările de teren” din viaţa de familie?
- Fixaţi reguli adaptate vârstei copilului.
- Aveţi grijă ca… Horoscopul carierei si banilor pentru luna aprilie 2015
Afla horoscopul carierei si banilor pentru luna aprilie 2015 pentru toate zodiile. Un articol detaliat cu previziunile pentru toate zodiile pentru luna aprilie… Ordin nr. 5484/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal de catre cadrele didactice care ocupa functii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, invatatori/invatatoare, maistru-instructor, antrenor,…
FACTORII CARE INFLUENŢEAZĂ DEZVOLTAREA COPILULUI
Prof. înv. preşc. Tăut Andreea Maria
Grădiniţa cu P.P Nr. 13
Rezumat
Factorii instituţionali ai educaţiei sunt şcoala, familia, biserica, armata, ş.a.
Familia exercită o influenţă…
Planificare model pentru abilitati practice invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata… EFECTUL PROMETEU ŞI DEFICIENŢELE
UNEI CULTURI POPULARE
Prof. Maghiar Adina
S08 „Arany Janos”, Salonta
În lumea istorică există o ortogeneză a culturilor care se constituie într-o teorie a culturilor şi care…
METODE DE REZOLVARE A PROBLEMELOR
Inst. Aftinescu Dorina Florina
Şcoala cu Clasele I-VIII, Galicea Mare, Dolj
Introducerea organizatorului cognitiv, ca metodã, ilustreazã principiul diferentierii progresive si serveste aceastã functie în raport cu orice…
|