Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Situatia implementarii clasei pregatitoare pentru anul scolar 2012 2013
Miercuri, 30 Mai 2012 15:56

Situaţia implementării clasei pregătitoare

pentru anul şcolar 2012-2013

 

Pentru anul şcolar 2012 - 2013 s-au înscris 127.665 de elevi pentru clasa pregătitoare şi 171.885 de elevi pentru clasa I. 
Prin hotărârea de Guvern din 23.05.2012 s-a stabilit cifra de şcolarizare, care în mod legal, trebuia comunicată până la 01.03.2012.
Tot pe 23.05.2012, MECTS a transmis către inspectoratele şcolare planul de şcolarizare (numărul de locuri şi numărul de clase). Termenul legal pentru constituirea reţelei şcolare era 01.04.2012. De asemenea, a fost aprobată şi programa şcolară.

 

 

În ceea ce priveşte mobilierul pentru clasele pregătitoare, sarcina achiziţionării acestuia va reveni şcolilor. Şcolile vor alege modalitatea adecvată de achiziţie, evitându-se astfel riscul ca mobilierul să nu fie la dispoziţia elevilor la începerea anului şcolar. Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a întreprins toate demersurile pentru ca mobilierul destinat clasei pregătitoare să respecte toate standardele de conformitate, siguranţă şi funcţionalitate raportat la cerinţele europene pentru copiii de 6-7 ani.
Soluţia privind materialele didactice pentru clasa pregătitoare se află pe agenda Guvernului. În ceea ce priveşte corpului profesoral, există un proiect de Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea Legii Educaţiei Naţionale care prevede transferul şi detaşarea cadrelor didactice. Astfel, nu vor exista cadre didactice debutante care vor preda la clasele pregătitoare. De asemenea, a fost acreditat programul pentru formarea continuă pentru cadrele didactice ce vor preda la clasele pregătitoare, realizat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.
Pe lângă soluţiile pentru formarea personalului calificat la clasele pregătitoare, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului propune un set de măsuri pentru ca activitatea şcolară să se desfăşoare în două schimburi şi pentru crearea unor reglementări care să permită includerea unui număr suplimentar de elevi la clasele pregătitoare (maxim 1, 2 locuri), în cazuri excepţionale, în beneficiul elevilor.    

 

Sursa: http://www.edu.ro/index.php/pressrel/17127

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Studiul comparativ al eficientei utiliza…

STUDIUL COMPARATIV AL EFICIENŢEI UTILIZĂRII ENERGIILOR REGENERABILE ÎN SPAŢIUL SUBCARPAŢILOR DE CURBURĂ       Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol „Dr. C. Angelescu” Buzău   Cererea de electricitate a crescut permanent în ultimii ani iar principiile dezvoltării industriale...

Read more

Modalitati de realizare a educatiei mora…

MODALITĂŢI DE REALIZARE A EDUCAŢIEI MORALE LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ   Profesor: Dumbravă-Brezoianu Simona Grădiniţa cu Program Prelungit ,,Benedek Elek”- Sf.Gheorghe   REZUMAT          Educaţia morală este un proces continuu, toate disciplinele de învăţământ cu situaţiile educative...

Read more

Rolul factorilor educativi in prevenirea…

ROLUL FACTORILOR EDUCATIVI IN PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN ŞCOALĂ ŞI FAMILIE Profesor învățămînt primar PRISECARU VIOLETA Şcoala Gimnazială “Ion Ghica” Tortoman, jud. Constanţa...

Read more

Utilizarea instrumentului dustbin game i…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI DUSTBIN GAME ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Dustbin Game este un instrument cu ajutorul căruia se pot crea resurse educaționale. Articolul...

Read more

Investim in educatie

Investim in educatie

Investim in educatie!   Vrei o schimbare in educatie? Vrei sa fii informat? Acum ai ocazia!   Sustine o initiativa frumoasa, extrem de utila profesorilor, elevilor, parintilor promovata de Asociatia Profesorilor din Romania si voteaza proiectul...

Read more

Utilizarea instrumentului fishbone in ac…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI FISHBONE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Instrumentul Fishbone permite realizarea de resurse educaționale interactive. În...

Read more

Rolul geografiei in educatia permanenta

ROLUL GEOGRAFIEI ÎN EDUCAŢIA PERMANENTĂ   Prof. Flaviu Feşnic Colegiul Tehnic “Andrei Şaguna”, Oradea   Scopul acestui articol este sublinierea rolului pe care geografia, ca obiect de studiu, îl poate avea în educaţia continuă...

Read more

Utilizarea presei scrise in educatie

UTILIZAREA PRESEI SCRISE ÎN EDUCAŢIE   Prof. Chiţac Mihaela Şcoala ,,Constantin Brâncoveanu” Constanţa     Tema în discuţie ,,Utilizarea presei scrise în educaţie” cautǎ  sǎ surprindǎ în linii mari aspectele pe care elevii trebuie sǎ...

Read more