Interferente.ro Parinti si copii Educatie Reguli pentru convorbirea la telefon

Miercuri, 09 Octombrie 2013 16:04

Reguli pentru convorbirea la telefon

Telefonul are respectabila varsta de aproximativ 150 de ani (se pare ca primele cuvinte la telefon au fost rostite pe data de 10 martie 1876 de catre Alexander Graham Bell), timp suficient ca si aici sa se instaleze cateva reguli privind utilizarea lui. Fara sa intindem prea mult vorba (chiar daca nu suntem la telefon!), iata in ce consta o anume eticheta, daca vreti, in folosirea telefonului:

 

·        Cand suna telefonul, raspundem, pe tonul cel mai decent, prin “Alo” sau “Da”.

·        Daca apelul a fost gresit, spunem doar “Greseala”, fara suparare in glas; chiar si fata de un apel venit la o ora tarzie putem fi politicosi.

·        Daca ati gresit apelul, spuneti cat se poate de firesc: “Scuzati, va rog”.

·        Intotdeauna vom incepe convorbirea telefonica cu o persoana care nu ne cunoaste sau nu ne recunoaste dupa voce, prin a ne spune numele.

·        Chemati la telefon numai la ore decente.

·        Pentru cazuri deosebite, se poate face exceptie de la regula “orelor rezonabile” dar si atunci formulam politicos comunicarea.

·        Niciodata nu se va inchide telefonul inainte de a fi auzit cuvantul de ramas bun din partea cealalta.

·        A inchide telefonul pentru a “taia” o conversatie este mai grav decat a-i intoarce spatele cuiva.

·        Nu se vorbeste tare, tipand.

·        Grava impolitete manifesta cel care, facand apelul printr-un intermediar, intarzie la aparat.


Newer news items:
Older news items: