Proiectele internationale iearn |
Scris de administrator
|
Duminică, 15 Decembrie 2013 21:51 |
PROIECTELE INTERNATIONALE iEARN –
O ALTA VIZIUNE ASUPRA LUMII
Mirela Munteanu, profesor limba engleza, Sc. Dan Barbilian, Constanta
Majoritatea programelor educationale de colaborare promovate de Comisia Europeana prin European Schoolnet (Comenius, e-Twinning, Spring Day) isi au radacinile in modelul oferit de IEARN.
iEARN (International Education and Resource Network) este o organizatie internationala non-profit, cuprinzand peste 30000 de scoli si organizatii de tineret din 140 de tari, care ofera posibilitatea profesorilor si tinerilor sa lucreze impreuna folosind internetul si noile tehnologii ale comunicatiilor. iEARN a pus bazele unei legaturi online intre scoli, inca din 1988, primii “conectati” fiind o scoala din Statele Unite si una din URSS. A fost un experiment de pionierat pentru vremea aceea, dar a avut succes, astfel ca astazi, peste 2 milioane de elevi din lumea intreaga sunt “conectati” si implicati intr-o multitudine de proiecte, pe diverse teme.
Scopul proiectelor colaborative IEARN este unul educativ, acestea desfasurandu-se intr-un mediu sigur, protejat si permanent monitorizat de profesori si educatori, si in acelasi timp un model de invatare in afara clasei. In Romania, incepand din 1997 s-au realizat instruiri –atat cu participarea fizica a cursantilor, cat si online – privind aplicarea tehnologiilor moderne la orele de limba engleza si integrarea proiectelor internationale in curriculum.
Avand ca motto indemnul sugestiv “Learning with the world, not just about it”, IEARN International Incurajeaza elevii si educatorii sa creeze o legatura fara granite si bariere intre cultura diferitelor tari, sa colaboreze permanent prin intermediul proiectelor propuse de oricare dintre scolile participante. Astfel, profesorii pot accesa IEARN Romania-centru coordonat de doamna profesoara Cornelia Platon, sau pot vizualiza spatiul de proiecte din Collaboration Centre, avand posibilitatea sa aleaga unul dintre nenumaratele proiecte in derulare, sau vor putea propune un alt proiect care sa atinga obiectivele oricarei arii curiculare.
Scoala Dan Barbilian, din Constanta participa incepand din octombrie, 2013 la trei astfel de proiecte: “Heart to Heart”,” My Identity, Your Identity” si “My School, Your School”. De asemenea, tocmai am incheiat un proiect scurt, de o saptamana, propus de o scoala din Chelyabinsk, Rusia, numit “World Hello Day - 21November”.
Elevii participanti la proiecte au imbratisat cu mare entuziasm propunerea mea, ca professor de limba engleza, aceea de a comunica si colabora online cu elevi din alte tari, de a le impartasi gandurile si ideile lor, poate chiar de a-i vizita si a le fi gazde la un moment dat, in cadrul unei actiuni de tipul Youth Exchange. Odata instruiti si implicati in proiect, a fost greu sa-i mai opresc, mai ales pe cei de clasa a V-a, care nu mai conteneau sa le puna intrebari celor din Rusia, Taiwan, Pakistan, India sau Japonia. Experienta aceasta este plina de satisfactii, cu siguranta, atat pentru educator, cat si pentru elevii sai. Nu este vorba doar despre faptul ca isi fac o multime de prieteni, sau ca isi imbogatesc cunostintele despre cultura si civilizatia altor popoare, ci mai ales despre faptul ca pot comunica intr-o limba straina,in mediul online care le este foarte cunoscut si la indemana.
De aceea, am convingerea ca IEARN este ca o fereastra deschisa spre lume si voi continua sa-mi indrum si sa-mi incurajez elevii pentru a participa la aceste interesante proiecte internationale. Suntem inca la inceput, dar speram sa avem succes, asemenea altor colegi din Romania sau de pretutindeni!
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
 PROIECTE ŞI ACTIVITĂŢI EDUCAŢIONALE
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Sistemul educaţional din România este în plin proces de reformă. În ultimii ani, se pune tot mai mult accentul pe... Read more
Planificare model pentru educatie muzicala invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata... Read more
DE CE ÎMI PLÂNGE ZIUA CE-A TRECUT?
de Ştefan Lucian MUREŞANU
Fulgi mari se jucaseră în văzduh, bătând în geamurile prăfuite ale camerei mele de lucru, toată ziua. Rece şi transpirată... Read more
LITERATURĂ ŞI CORESPONDENŢĂ ÎN OPERA LUI MAX BLECHER
Profesor Andra Elena Diaconu
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
Max Blecher a reuşit să facă din propria boală o experienţă cu adevărat tulburătoare,... Read more
Organizarea internă a disciplinei pe niveluri de învăţământ
Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ... Read more
Planificare model pentru limba si comunicare invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.... Read more
ACTUL FOLCLORIC – ÎN INTERPRETAREA SEMIOTICĂ
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani
A doua jumătate a secolului al XX-lea a produs exemple strălucite de construcţii teoretice dedicate sistemului limbii, ca... Read more
STUDIU GEOGRAFIC ASUPRA CALITĂŢII MEDIULUI
ÎN MUNICIPIUL BRĂILA
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Studiul şi-a propus să identifice actualele probleme de mediu de pe raza municipiului... Read more
VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR,
PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL
ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE
Prof. Oncescu Carmen
Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București
Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea…
EXEMPLUL - EFECTUL SUGESTIV AL COMPORTAMENTULUI NOSTRU ASUPRA COPILULUI
prof. înv. Primar Vaida Ioana
Liceul Tehnologic nr 1 Gâlgău
Baza psihologică a…
DESPRE SÃRBÃTOAREA MUZICII
Profesor Maria Dinu
C.N.E. “Gh.Chitu”, Craiova
Începând din anul 1982, în Franta, a fost organizatã, în prima zi a verii, 21 iunie, Sãrbãtoarea Muzicii. Astãzi, Sãrbãtoarea Muzicii este prezentã…
ALTE MODALITĂȚI DE PROMOVARE A SCRIERII
Ramona Cristina Oltean, prof. înv. primar,
Școala Gimnazială „Andrei Șaguna“ Deva
Ştiri zilnice
Punem la dispoziţie o tablǎ…
VIVANT PROFESORES!
- Referat -
CUPRINS:
1-Argument
2-Obiective
3-Diseminarea proiectului
4-Model de orientare profesionala
5-Colaboratori
1. Argument
Referatul VIVANT PROFESORES propune revigorarea functiilor si valorilor atribuite foii matricole, la absolvirea liceului.
Noua versiune a foii matricole, se vrea un mini-ghid de orientare… NOILE EDUCATII
Dupa cum apreciaza specialistii, noile tipuri de continuturi sau „noile educatii” reprezinta cel mai pertinent si mai util raspuns al sistemelor educative la imperativele generate de problematica lumii contemporane.…
MITUL LUI SISIF
Prof. Lorincz Cristina
profesor C.T. Iosif Şilimon, Braşov
Articolul de faţă este un studiu asupra operei camusiene „Mitul lui Sisif”, aducând în discuţie tema principală a absurdului. Întregul studiu se…
SUB SEMNUL CREATIVITĂŢII
Prof. înv. primar Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba
Scopul esenţial pe care îl urmăreşte învăţământul este dezvoltarea gândirii. Prin urmare…
METODOLOGIA DE ORGANIZARE SI DESFASURARE
SI STRUCTURA PROBEI DE VERIFICARE
A CUNOSTINTELOR DE LIMBA MODERNA
pentru admiterea in anul scolar 2011-2012
in clasele a IX-a cu program bilingv
de predare a unei limbi…
|