Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Profesorii prezenti pe internet cu ajutorul lui Google sites
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Aprilie 2016 16:46

PROFESORII PREZENȚI PE INTERNET CU AJUTORUL LUI GOOGLE SITES

Profesor Bușcă Laura

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Acest articol prezintă modul de realizare a unui site web cu ajutorul serviciului Google Sites, precum și importanța utilizării sale în activitatea pe care o desfășoară profesorii la clasă.

Cuvinte cheie: google sites, profesori, diriginți

Profesorii, profesorii-diriginți dispun de un instrument puternic în atingerea cu succes a obiectivelor pe care și le propun în cadrul orelor de curs. Acest instrument se numește Google Sites. El permite cadrelor didactice de diferite specialități, să faciliteze accesul la informații pentru elevii lor.

Google Sites este un serviciu gratuit care permite creare de site-uri, fără a cunoaște limbajele HTLM, JavaScript sau PHP de exemplu. Utilizarea sa este ușoară, iar site-urile realizate cu el sunt complexe.

Adresa sa este https://sites.google.com/. Este necesar un cont de Google Mail pentru a-l putea utiliza.

În fereastra care apare există butonul Create (Creați) care permite utilizatorului să realizeze un site. Cu același cont pot fi realizate mai multe site-uri personale, cu nume diferite. Cu ajutorul butonului My Sites (Site-urile mele) utilizatorul vede toate site-urile sale, având link-uri către acestea. Cu ajutorul butonului Deleted Sites (Site-uri șterse) utilizatorul vede toate site-urile sale pe care le-a șters. El are posibilitatea să restabilească site-ul (dacă nu au trecut mai mult de 30 de zile de când a fost șters) cu ajutorul butonului Restore Site (Restabiliți site-ul) sau să îl ștergă definitiv cu ajutorul butonului Delete Permanently (Ștergeți definitiv).

După crearea site-ului, apare pagina principală a acestuia. În partea superioară a ferestrei deschide se găsesc butoanele: Edit page (Editați pagina), Create page (Creați o pagină), More actions (Mai multe acțiuni) și Share (Distribuiți).

Butonul Edit page (Editați pagina) permite utilizatorului să editeze pagina curentă a site-ului.

Pagina conține următoarele meniuri: Insert (Inserați), Format (Format), Table (Tabel), Layout (Aspect) și Help (Ajutor). Meniul Insert (Inserați) conține opțiuni pentru inserarea în pagină a unor entități cum ar fi: imagini, link-uri, formulare, dosare din Google Drive (cu fișiere cu tot), calendare, adresa URL a unui videoclip de pe YouTube etc. Cu ajutorul meniului Format (Format) utilizatorul poate formata și alinia textul din pagină. Lucrul cu tabele se realizează cu ajutorul opțiunilor din meniul Table (Tabel).

Pe lângă informațiile introduse în pagină utilizatorul stabilește și titlul paginii respective, în zona corespunzătoare.

În colțul din dreapta ferestrei se găsesc butoanele Save (Salvați) și Cancel (Anulați), care permit fie salvarea, fie anularea operațiilor realizate în cadrul paginii.

Butonul More actions (Mai multe acțiuni) permite efectuarea de diferite operații asupra paginii curente cum ar fi: printarea, copierea, ștergerea (dar nu a paginii principale), salvarea ca șablon pentru pagină, gestionarea site-ului, editarea site-ului etc.

Dacă dorim să ștergem un site, utilizăm butonul More actions (Mai multe acțiuni), selectăm opțiunea Manage site (Gestionați site-ul) și apăsăm butonul Delete this Site (Ștergeți acest site).

Butonul Share (Distribuiți) permite utilizatorului să stabilească modul de acces la site. Site-ul poate fi găsit și vizualizat de toți utilizatorii de pe Internet, dacă alegem varianta Public on the web (Public pe web). Site-ul poate fi vizualizat doar de cei care au primit link-ul acestuia, dacă alegem varianta Anyone with the link (Oricine are linkul). Există posibilitatea ca anumite persoane să poată vizualiza sau edita site-ul. Pentru aceasta utilizăm butonul Can edit (Poate edita).

Opțiunea Page Settings (Setările paginii) din More actions (Mai multe acțiuni) dă utilizatorului posibilitatea să afișeze comentarii și să atașeze fișiere la pagina curentă (dar nu la pagina principală).

Cele trei acțiuni de bază ale procesului de învățământ, predarea, învățarea și evaluarea sunt ușurate cu ajutorul lui Google Sites.

Bibliografie

  1. https://sites.google.com/site/mflynchsites/ Accesat 24 martie, 2016

  2. https://theingots.org/community/index.php/?q=how_to_build_website_using_Google_sites/#topic Accesat 24 martie, 2016

  3. https://ie2.wikispaces.com/google+sites Accesat 24 martie, 2016

  4. http://pc-config.info/cum-ne-putem-face-un-site-gratuit-cu-hosting-gratuit/ Accesat 24 martie, 2016

  5. http://www.googlesitestraining.com/ Accesat 24 martie, 2016

 

Revista cu ISSN

Proba de evaluare sumativa la tema compu…

PROBĂ DE EVALUARE SUMATIVĂ LA TEMA COMPUŞI HIDROXILICI   Prof. Sandu Diana – Ileana Colegiul Tehnic”Regele Ferdinand I” Timişoara               Rezumat: Am dorit să ilustrez, printr- o gamă largă de itemi, o probă de...

Read more

Fisa de inregistrare a actelor de violen…

Fisa de inregistrare a actelor de violenta   Vezi fisa de inregistrare a actelor de violenta, elaborata de Institutul de Stiinte ale Educatiei, in cadrul Programului “Tinerii impotriva violentei”.  

Read more

chestionarul un instrument de relevanta …

CHESTIONARUL – UN INSTRUMENT DE RELEVANŢĂ A NECESITĂŢII IMPLEMENTĂRII UNUI PROIECT EDUCAŢIONAL     Prof. înv. primar Magdalena Moromete Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti     Rezumat: Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării unui  proiect,...

Read more

Continuitatea activitatii instructiv edu…

CONTINUITATEA ACTIVITĂŢII INSTRUCTIV-EDUCATIVE LA CLASELE A IV-A ŞI A V-A   Prof. Stan Cristina Şcoala cu clasele I-VIII Bâsca Chiojdului   O problemă importantă în ceea ce priveşte continuitatea muncii instructiv-educative între clasa a IV-a şi...

Read more

A invata si a intelege

                                                       A ÎNVĂŢA ŞI A ÎNŢELEGE                                                                                                                                                Mureşan-Chira Gabriel                                                                                                                            Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca          Procesul de învăţare doreşte modificarea unor structuri psihice şi comportamentale, dezvoltând gradual structuri cognitive, afective sau motorii, trecând...

Read more

Conditii externe ale invatarii scolare

CONDIŢII EXTERNE ALE ÎNVĂŢĂRII ŞCOLARE     Prof. Dinu Maria Şcoala cu clasele I-VIII, Bâlta, Dolj         Învăţarea şcolară, acest proces de receptare şi asimilare de informaţii şi de influenţe educative, dar şi procesul de...

Read more

Metodologia reformei educatiei

METODOLOGIA REFORMEI EDUCAŢIEI Prof. Nae Mihaela Liceul Tehnologic “ Constantin Brâncuşi”, Piteşti “Cunoaşterea literaturii române reprezintă un proces didactic complex, eşalonat pe un întins parcurs temporal, bine organizat în virtutea unor...

Read more

Calitate si eficienta didactica prin uti…

CALITATE ŞI EFICIENŢĂ DIDACTICĂ PRIN UTILIZAREA METODELOR MODERNE     Prof. Adriana-Cristina Rădoi Grădiniţa cu Program Prelungit Nr.1, Tg-Jiu       Implementarea educaţiei centrată pe copil prin utilizarea metodelor şi tehnicilor active de învăţare este din...

Read more