|
|
O experienta Comenius mobilitati individuale Bath Marea Britanie |
Miercuri, 08 Mai 2013 18:46 |
O EXERIENȚĂ! BATH-MAREA BRITANIE
(COMENIUS-MOBILITĂȚI INDIVIDUALE)
Profesor pentru învățământul primar, Daniela Popescu,
Școala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, București, sector 3
MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îți apare în minte Londra cu Big Ben, Palatul Parlamentului, Podul Londrei și nu în ultimul rând Regina.
Când spui învățământul britanic te gândești imediat la Oxford, Cambridge, la învățământul superior. Dar învățământul preuniversitar? Fiind profesor în învățământul preuniversitar mi-am îndreptat atenția în acea direcție.M-am hotărât să aplic pentru o bursă Comenius-Mobilități individuale, bursă a căror obiective au fost:
-explorarea metodologiilor actuale de învățare și predare, cu accent pe TIC; îmbunătățirea fluenței orale, precum și actualizarea competențelor de limba engleză;
-înțelegerea sistemului de educație din Marea Britanie și aplicarea acestuia la dezvoltarea europeană și la predarea limbilor străine;
-observare și evaluare a stilurilor de predare și învățare a limbii engleze și a altor materii din sistemul de educatie din Marea Britanie, cu accent pe predarea TIC ca o materie discreta și, de asemenea, în curriculum.
-învățarea experiențială despre Bath și mediul său înconjurător ca o resursă educațională în ceea ce privește cultura și patrimoniul;
-dezvoltarea înțelegerii lingvistice și culturale pentru a pune predarea limbilor străine în context;
-proiectarea de resurse adecvate pentru a le utiliza în contextul școlii proprii în vederea îmbunătățirii predării limbii engleza cu accent pe TIC.
După ce am parcurs toți pașii (vezi materialele realizate de mine cu prezentarea pașilor în
amănunt pe www.didactic.ro, www.youtube, www.linkedin.ro -,,Diseminare-curs Comenius-Bath-Marea Britanie, profesor DANIELA POPESCU) am primit bursa și m-am pregătit de plecare cu toate materialele pe care le-am considerta folositoare, dar și cu ceea ce organizatorii au recomandat.
Colegii mei au fost profesori veniți din Italia, Franța, Letonia, Lituania, Portugalia, Bulgaria și Spania.
Programul primei săptămâni a cuprins pe lângă sesiunile de limbă engleză și TIC, excursiile
tematice în orașul Bath, prezentarea sistemului britanic(prima parte) și prima vizită la o școală primară –,,Whithchurch Primary School”.Aici am luat contact direct cu baza sistemului britanic, am asistat la lecții și am discutat cu profesorii și directorii diverse teme legate de curricullum de bază și opțional, de evaluarea la nivel național și la nivel de școală. Informațiile au fost foarte interesante și discuțiile cu colegii bazate pe comparațiile cu sistemele de învățământ din țara fiecăruia a completat excelent tabloul .
Și acum să detaliem puțin!
Școala primară începe la 4 ani. Între 4 și 6 ani activitățile se desfășoară sub formă de joc, în cea mai mare parte, iar cititul începe chiar de la 4 ani(o jumătate de oră pe zi activitate de citit).Materiile de bază sunt engleza, matematica și științele.Pe lângă acestea, limbi străine(spaniolă, franceză, germană...),educație fizică, muzicală, tehnologică, abilități practice. Finanțarea școlii se face prin alocarea unei sume pe elev și sume suplimentare venite de la comunitatea locală.Toate materialele didactice, manualele și alte mijloace sunt plătite de școală, la care se mai adaugă, atunci când este nevoie, participarea materială și a părinților.
Toate școlile au uniforme școlare, iar cadrele didactice au, în mare majoritate, și un asistent la clasă care îl ajută. Orele încep la ora 9 și se încheie după ora 15, cu o oră pentru servirea mesei de prânz, care poate fi servită contra cost la școală sau copiii pot avea pachet de acasă.
Pentru a exista o legătură între obiectele predate, copiii au o temă care este urmărită la toate materiile(exemplu:,,Egiptul antic”), iar abordarea practică este esențială.
Evaluarea se face la nivel național din 2 în 2 ani pe stagii cheie pe 3 niveluri la materiile obligatorii:engleză, matematică și după 11 ani și la științe și la nivel de școală, semestrial.Ceea ce mi s-a părut deosebit a fost evaluarea la matematică care cuprindea 3 fișe de evaluare:una se rezolva cu calculatorul,cea de-a doua folosind calculul în scris,iar cea de-a treia numai folosind calculul mintal.
Ceea ce am remarcat atât din discuțiile cu profesorii și directorii, cât și din asistențele la orele de curs, a fost aceea că învățarea este centrată pe elev, pe motivarea acestuia de a învăța.Un moment obișnuit întâlnit la toate nivelurile de învățământ preuniversitar este ,,Ziua Întrunirii”(”Assembly Day”),zi în care timp de o jumătate de oră erau adunați toți elevii în sala de sport și erau evidențiați aceia cu rezultate desebite la activitățile școlare și extrașcolare și recompensați cu diplome sau mici premii.
Feedback-ul realizat în urma vizitelor la școli a fost la fel de interesant ca și vizitele propriu-zise(am fost împărțiți pe grupuri de 4 sau 5 profesori și am fost în diverse școli), deoarece am putut face comparații și cu ceea ce se întâmplă în școlile unde predăm. În acest fel informații legate de sistemele de învățământ din alte țări europene au fost aduse în prim plan de aceia care sunt participanți direcți.
Săptămâna a doua s-a desfășurat urmând aproximativ același tipar.Sesiunile de limbă engleză au continuat la fel de interesant și de captivant folosindu-se ca metode de bază, metode active de învățare aplicate direct pe noi. Sesiunile TIC au fost mai sărăcăcioase ,dar utile,iar a doua parte a prezentării sistemului britanic de învățământ ar fi trebuit să dureze mai bine de o săptămână și tot am mai fi avut câte ceva de discutat.
Excursia tematică, cu evaluarea finală reprezentând un proiect realizat pe grupe, s-a desfășurat în orașul Bristol, oraș port de mare importanță pentru economia Angliei.
Vizitele la școli au avut ca obiectiv prezentarea învățământului secundar britanic. Acesta este foarte diferit de toate sistemele secundare din celelalte țări europene, ai căror pofesori au participat la curs,așa cum am descoperit în urma discuțiilor din cadrul sesiunii de feedback a zilei următoare.
Școala secundară din Marea Britanie, cu foarte mici diferențe în școlile particulare, este împărțită în două părți principale și anume:de la 11ani până la 16 ani și de la 16 ani la 18 ani.La 16 ani toți elevii dau un examen și obțin o diplomă. În continuare pot urma încă doi ani (6th Form) la sfârșitul cărora vor susține examenul de bacalaureat și vor aplica pentru facultate sau se pot angaja.În cei doi ultimi ani inainte de facultate elevii au materii obligatorii(engleză, matematică, științe, TIC)și opționale până la 8-10 materii cu totul.
Ceea ce am apreciat ,în mod special,discutând cu elevii din ultimii ani ,a fost aceea că aceștia studiază materiile de care au nevoie pentru intrarea la facultate și cele alese de ei în funcție de ceea ce le place,astfel că acești ultimi doi ani sunt mai puțin stresanți.
La fel ca în învățământul primar și în învățământul secundar, aplicațiile practice sunt puse pe primul plan, iar atelierele de lucru sunt locurile cele mai plăcute de elevi. Interesul pentru lucrul diferențiat cu elevii cu dificultăți de învățare la materiile de examen, pe grupe mai mici se continuă și în învățământul secundar, ceea ce ar trebui să reprezinte un punct esențial pentru oricare tip de învățământ.
Ziua întrunirii se păstrează și la nivelul secundar, aici fiind completată de momentele artistice prezentate de elevii care participă la diverse opționale. Bineînțeles nu lipsesc nici bazarurile școlii pentru strângerea de fonduri necesare activităților extrașcolare.
Pregătirea profesorilor se face frecvent și obligatoriu, semestrial, zile stabilite de la începutul anului școlar și anunțate părinților ca fiind zile libere pentru elevi.
Ascensiunea profesorilor se face pe baza portofoliului personal, punctajele cele mai mari primindu-le cadrele didactice care au avut rezultate cu elevii cu dificultăți de învățare.
Mă opresc aici, chiar dacă ar mai fi multe de spus, dar nu înainte de a încheia cu experiența și sentimentele extraordinare trăite la prima mea întâlnire cu Londra, Stonehenge și Oxford.
Londra! Londra! Regina-Palatul Buckingam-Schimbarea gărzii! Trafalgar Square-Monumentul Amiralului Nelson cu cei patru mari lei care îl străjuiesc și Galeria Națională cu tablouri originale ale celor mai faimoși pictori! Big Ben și Palatul Parlamentului alături de Westminster Abbey! Râul Tamisa, Podul Londrei cel albastru și Turnul Londrei!
Stonehenge cu aura sa extraordinară!Oxford cu încărcătura sa academică la tot pasul, cu zecile de colegii ale Universității care te duceau cu gândul la Premiul Nobel sau la alte premii valoroase la nivel internațional!
Timpul petrecut în Anglia a fost scurt, dar experiențele bogate și unice merită să fie repetate!
GOOD BYE, GREAT BRITAIN!
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
ARTA BAROCÃ MUZICALÃ
– studiu de specialitate –
Prof. Gloria Ghidiceanu
Liceul Teoretic “Henry Coand[” – Craiova
Termenul "baroc" s-a folosit cu sens peiorativ, dorind sã se arate dispretul fatã... Read more
Modificări şi completări la Legea Educaţiei Naţionale
Guvernul României a aprobat în şedinţa de miercuri, 30 mai, proiectul de ordonanţă de urgenţă privind modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011.... Read more
1. Managementul resurselor umane – dimensiune a managementului educațional și școlar
1.1 Școala ca organizație
Într-o societate în tranziție, așa cum este societatea în care trăim, în care fiecare instituție, fiecare... Read more
UN PERFORMER AL MUZICII DIVINE – J. S. BACH
Prof. Gloria Ghidiceanu
Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul” Craiova
Traducerea substantivului performance din limba engleză ne oferă o paletă mai largă de sensuri, printre care şi... Read more
PLATFORME DE ELEARNING MOODLE ŞI AEL
STUDIU ŞTIINŢIFIC
Profesor Grecu Daniela,
Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova
Moodle este un Sistem de management al învătării / predării – Learning Management System (LMS). O altă... Read more
THE DEVELOPMENT OF PERSONAL AND PROFESSIONAL LITERACY
Profesor Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reșița, Caraș-Severin
Self-knowledge helps you develop your own potential. It helps to identify obstacles, and resources and... Read more

ANALIZA APEI – MATERIE PRIMĂ PENTRU INDUSTRIA BERII
Prof.ing. Simion Dobrica
Liceul Tehnologic ,,Costin Nenițescu” Buzău
... Read more
L’IMPORTANCE DE LA LECTURE AU PRIMAIRE
Prof. Octavian Horia Minda
Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Timiş
L'acquisition de la lecture se fait progressivement, à partir du développement des compétences langagières... Read more
CATEGORII
Prof. Badea Brigitte,
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara
Rezumat
Structurile algebrice constituie o ramură fascinantă a algebrei, cu aplicaţii extrem de interesante. Elevilor din clasele a XII-a le sunt…
Candidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe perioadă nedeteminată
Candidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe perioadă nedeteminată în unitatea de învăţământ în care predau.
Îndărătul oricărei comedii se ascunde în fond, o tragedie...
PROIECT DIDACTIC
O SCRISOARE PIERDUTĂ DE I. L. CARAGIALE
Profesor Marincaș Marinela Adriana,
Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”
…
Lista disciplinelor la care se susţin lucrări de evaluare semestrială (teze) în anul şcolar 2010 – 2011
Managementul conduitei profesorilor – perspectiva valorilor, motivațiilor și practicilor acțional – formative
Prof. înv. primar Elena Jirovieanu
Școala Gimnazială nr. 124
“Succesele sau eșecurile oamenilor depind de capacitatea lor de a-și…
PE AICI NU SE TRECE!
Prof. înv. primar Dobrea Monica
Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău
Motto: „Fiecare petic de pământ îşi are istoria lui, dar trebuie să tragi…
PERFECŢIONARE
ÎN ELABOARAREA MATERIALELOR DIDACTICE
Profesor Pilat Elena Mihaela
Liceul Teoretic „Callatis” Mangalia, Judeţul Constanţa
“Creativitatea se poate defini ca fiind acel proces psihic al cărui rezultat îl constituie obţinerea unor reacţii,…
PEDAGOG DE ȘCOALĂ…NOUĂ
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “ Focșani
Motto: "A fi profesor înseamnă nu doar a poseda cunoştinţele de specialitate, ci de a avea capacitatea de… PROIECTE EDUCATIVE INTERNE
INFORMARE SINTETICĂ
1. DIFERENŢIERI TERMINOLOGICE
Proiect educativ intern = orice proiect/activitate în domeniul nonformal (extracurricular, extraşcolar), iniţiat şi desfăşurat de către unitatea de învăţământ şi care să vizeze una sau…
|
|