Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metode de gandire critica - aplicatii - Vestitorii primaverii
Sâmbătă, 10 Aprilie 2010 20:24

„VESTITORII PRIMĂVERII” de George Coşbuc

   (Aplicaţii ale metodelor de gândire critică)

  

  

1. SPARGEREA GHEŢII

 

    • Scrie mai jos numele păsărilor pe care le cunoşti:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Descrie-o pe cea care pe care o ştii cel mai bine:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 


2. EVOCARE

 

 

BRAINSTORMING


 

 

 

 

De ce pleacă ele în ţările calde?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

3.REALIZAREA SENSULUI

 

 

 GHIDUL DE STUDIU


 * Răspunde la întrebări după ce ai citit cu atenţie poezia.

 

 „Care sunt ţările „de soare pline”?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„De ce păsările au fost „străine” acolo?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„De ce autorul dialoghează cu păsările călătoare ?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Care sunt întrebările pe care le adresează?”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Care e reacţia autorului la revenirea păsărilor călătoare ?”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Cum se schimbă natura la întoarcerea păsărilor călătoare?”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Ce aţi simţit citind această poezie?”

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Explicaţi versul:

 

„E vară, vară !”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

 

 

GÂNDIŢI - LUCRAŢI ÎN PERECHI - COMUNICAŢI

 

· Explicaţi de ce cuvântul „codrii” este scris cu doi „i” în poezie. Alcătuiţi o propoziţie cu el.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Alcătuiţi o propoziţie în care cuvântul să apară cu un singur „i”.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Procedaţi la fel cu cuvântul „naturii”:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

4. REFLECŢIE

 

JOCUL DE ROL

 

Imaginează-ţi că eşti o pasăre călătoare. De ce ţi-ar fi dor din ţara noastră?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Imaginează-ţi că ai o aripă ruptă şi nu poţi pleca în ţările calde.Ce se va întâmpla cu tine?

 


5. EXTINDERE

Desenează „ţările calde”.

 

 

BIBLIOGRAFIE:

1. Flueraş,Vasile, Teoria şi practica învăţării prin cooperare, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj- Napoca, 2004.

 

Prof. LAURA HERMAN - Şcoala „Nicolae Iorga” Baia Mare

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:47
 

Revista cu ISSN

Invatarea prin proiecte

ÎNVĂȚAREA PRIN PROIECTE Iosifescu Cristina Corina – profesor informatică Liceul Tehnologic “Petre Ionescu Muscel” Domnești – Argeș Tehnologia modernă ocupă din ce în ce mai mult loc atât în viața noastră,...

Read more

DESPRE CREATIVITATE

DESPRE CREATIVITATE   Prof. drd. Bizo Ioana Grup Şcolar „Aurel Vlaicu”, Baia Mare     Studiul de fatã îsi propune sã prezinte diferitele acceptiuni ale substantivului „creativitate” de-a lungul timpului, prezentând totodatã diferitele grade ale...

Read more

Jurnalismul narativ

JURNALISMUL NARATIV Prof. Melinte Mihaela Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Galaţi Jurnalismul narativ conține informații corecte și bine documentate şi este corelat cu jurnalismul de imersiune, un termen folosit pentru a...

Read more

Legislatie

Ordin nr. 5106/01.09.2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de realizare a raportului de activitate în vederea obţinerii gradaţiei de merit pentru personalul didactic de predare din învăţământul preuniversitar Norme...

Read more

Proiectul educational Prietenie fara fro…

PROIECTUL EDUCAŢIONAL “PRIETENIE FĂRĂ FRONTIERE” Prof. Piticariu Simona Nicoleta Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor, Suceava Summary Education in the spirit of European values ​​can be considered a component of the "new education",...

Read more

Evaluarea elevilor din ciclul primar pri…

EVALUAREA ELEVILOR DIN CICLUL PRIMAR PRIN INTERMEDIUL PROIECTELOR   Prof. înv. primar Bukszar Daniela Școala Gimnazială Lunca Bradului - Județul Mureș   Rezumat: Evaluarea elevilor în cadrul unei discipline, în viziune tradițională, cuantifică doar cunoștințele, priceperile...

Read more

Proba practica la concursul de ocuparea …

ANEXA Nr. 5   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar cu clase speciale - Limbi straine cu...

Read more

Legea 258/2007 privind practica elevilor…

Legea 258/2007 privind practica elevilor si studentilor   Capitolul I - Dispozitii generale  Art. 1 Practica este activitatea desfasurata de elevi si studenti, in conformitate cu planul de invatamant, care are drept scop...

Read more