Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Invatamantul simultan o problema frecventa a satelor romanesti de azi
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Iulie 2015 18:39

ÎNVĂȚĂMÂNTUL SIMULTAN-O PROBLEMĂ FRECVENTĂ

A SATELOR ROMÂNEȘTI DE AZI

Prof. Bota Maria Gabriela

Liceul Teoretic Ioan Buteanu Somcuta Mare, Județul Maramureș

Predarea simultană se practică în satele mici,cu elevi puțini. Această practică a apărut din cauza numărului tot mai mic de elevi de la sat sau din cauza migrației acestora la școlile din orașe.

Învațarea simultană se folosește la clasele primare, dar nu numai. În scoala primara, vedem la sate, că funcționează cuplate doua clase, insă și mai dureros este atunci când toate clasele sunt cuplate în aceeași sală de clasă, avînd un singur învățător.

Am văzut această realitate cruntă în calitate de cadru didactic, dar acuma mă bat de ea și ca părinte. Urmează să-mi înscriu fetița în clasa pregătitoare și la fel ca mulți parinți în aceeași situație, trebuie să aleg între cele două variante.Fie o las la scoala din sat unde învață simultan clasele 0-4, fie o mut la școala din localitatea, din apropiere, unde o așteapta o navetă destul de grea.

S-au tot făcut studii despre avantajele și dezavantajele învățământului simultan dar nu s-a pus cu adevărat problema despre faptul că acești copii pornesc cu șanse reduse în procesul de învățământ. Nu mă refer aici la învățatorii care predau la simultan, din contra, aceștia merită tot respectul pentru efortul deosebit pe care îl depun. Fac referire la sistemul românesc de învățamânt care a reglementat acest aspect.

Predarea simultană la clasele mici în special este foarte dificilă datorită specificului vârstei și abilităților înca puțin dezvoltate. După părerea mea, acești elevi de la simultan sunt defavorizați înca din start, iar mai târziu, în clasele gimnaziale, trebuie să să recupereze din greu.

A doua variantă despre care am amintit este aceea de a duce copii la scolile mai mari din localitățile aparținătoare. Și această soluție poate avea urmări dureroase și anume desfințarea scolilor mici din satele cu populație scolară redusă. Nici acest lucru nu e de dorit.

Stau din nou pe gânduri și mă întreb care variantă este mai bună? Sunt sigură că aceeași întebare și-o pun sute de părinți aflați în această situație. Orice vom alege va influența sistemul romanesc de învățământ de la sate și în timp educația copiilor noștri.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Training profesori Junior Achievement Ro…

Învăţătorii şi profesorii Junior Achievement se pregătesc cu tehnologie de business pentru ore “altfel”   Bucureşti, 17 februarie -  Miercuri, 85 de învăţători din 36 de localităţi şi oraşe* au participat la...

Read more

Meseria de dascal consideratii

MESERIA DE DASCĂL – CONSIDERAŢII     Profesor Oana Alexe G.P.P. nr. 15, Focşani A fi educator este fără îndoială, meseria cea mai importantă şi nobilă a omenirii, pentru că are acces direct la sufletul...

Read more

Valorificarea turistica a monumentelor c…

VALORIFICAREA TURISTICĂ A MONUMENTELOR COMEMORATIVE STUDIU DE CAZ: MONUMENTUL ŞI CIMITIRUL EROILOR DE LA SIRIU   Profesor Moise Iuliana Daniela Liceul cu Program Sportiv „Iolanda Balaş Şoter”, Buzău   Rezumat: Monumentele comemorative sunt încărcate de valoare...

Read more

Copiii de azi parintii de maine

COPIII DE AZI, PĂRINŢII DE MÂINE - studiu - prof.înv.preşcolar Cristina Antal Şcoala Gimnazială "Sf. Ilie" Topliţa, Harghita Mass-media propagă uneori violenţa prin publicaţii, emisiuni şi filme care prezintă amănunţit situaţii violente,...

Read more

Model de acord privind transferul 2014

Model de acord privind transferul 2014   Vezi modelul de acord/acord de principiu emis de directorul unitatii de invatamant privind transferul pentru restrangere de activitate/pretransferul consimtit intre unitatile de invatamantul pentru anul...

Read more

GRAMMATICAL SYNONYMY IN ENGLISH-MEANS OF…

STUDY CASE: GRAMMATICAL SYNONYMY IN ENGLISH-MEANS OF EXPRESSING FUTURE TIME   Prof. Simona Pisoi C.N. Carol I, Craiova     SUMMARY Apart from antonyms, i.e. senses opposed to each other (wrong and right), and hyponymy: sense...

Read more

Creativitatea la elevi

CREATIVITATEA LA ELEVI   Prof. Bota Maria Gabriela Liceul Teoretic “Ioan Buteanu” Șomcuta Mare   Prin creativitate se înțelege capacitatea sau aptitudinea de a realiza ceva nou, original. Actul creator este însă un proces de...

Read more

Strategii didactice interactive utilizat…

Strategii didactice interactive utilizate in cadrul lectiilor de geografie

  STRATEGII DIDACTICE INTERACTIVE UTILIZATE ÎN CADRUL LECŢIILOR DE GEOGRAFIE Profesor: Miron Steluţa Otilia Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila Rezumat: Lucrarea conţine definirea conceptului de strategie didactică precum...

Read more