|
|
Infiintare Consiliul National pentru Prevenirea si Combaterea Violentei in mediul scolar |
Vineri, 08 Iunie 2012 17:03 |
Înfiinţare Consiliul Naţional pentru
Prevenirea şi Combaterea Violenţei în mediul şcolar
Ministrul Liviu Marian Pop a emis ordinul de înfiinţare a Consiliului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Violenţei în mediul şcolar
Ministrul interimar al Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Liviu Marian Pop, a decis, prin ordinul de ministru nr. 4390/7.06.2012, înfiinţarea Consiliului Naţional pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar.
Consiliul funcţionează la nivelul MECTS şi are următoarea componenţă: Liviu Marian Pop - ministru, Stelian Victor Fedorca - secretar de stat pentru învăţământ preuniversitar, Liliana Preoteasa - Director General, Direcţia Generală Educaţie şi Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, Eugen Stoica - inspector, Direcţia Inspecţie Şcolară, Daniela Călugăru - inspector, Direcţia Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii şi Programe, Monica Vanda Munteanu - consilier pentru afaceri europene, Serviciul Politici Publice, Robert Berezovski, directorul Corpului de Control al ministrului, Mihaela Singer - directorul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, Silviu Cristian Mirescu - directorul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare şi Constantin Şerban Iosifescu, preşedinte al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar.
Consiliul Naţional pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar are ca principală atribuţie asumarea rolului unui Observator naţional anti-violenţă care va monitoriza şi evalua modul de aplicare la nivel naţional a strategiei naţionale pentru combaterea violenţei în mediul şcolar. De asemenea, acestui consiliu îi revin şi sarcinile de a elabora şi valida metodologii de colectare a informaţiilor referitoare la violenţa şcolară (indicatori, proceduri de colectare a informaţiei etc.), respectiv de a monitoriza fenomenul violenţei în şcoală prin coordonarea culegerii periodice de informaţii referitoare la problematica violenţei şcolare, de la nivel judeţean şi local. Alte atribuţii ale consiliului recent înfiinţat sunt iniţierea unor acţiuni de consultare cu diferite organizaţii şi instituţii guvernamentale şi neguvernamentale, cu privire la problema violenţei în cadrul sistemului educativ, propunerea şi iniţierea de forme de cooperare intra şi inter-instituţionale în vederea prevenirii şi combaterii violenţei în mediul şcolar, iniţierea de programe şi campanii naţionale de prevenire şi combatere a violenţei în mediul şcolar, respectiv elaborarea unui raport naţional anual privind fenomenul violenţei în şcoală, pe baza setului de indicatori specifici.
În vederea îndeplinirii obiectivelor fixate prin strategie şi operaţionalizate în planurile de acţiuni, Consiliul Naţional pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar iniţiază şi administrează relaţii de consultanţă sau de cooperare inter-instituţională cu instituţii guvernamentale sau neguvernamentale precum: Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Justiţiei, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului, Consiliul Naţional al Audiovizualului, Ministerul Culturii şi Cultelor, ONG-uri reprezentative la nivel naţional, cu preocupări în domeniul activităţilor de prevenire şi combatere a fenomenului violenţei etc.
Consiliul Naţional pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar se va întruni semestrial şi va adopta deciziile care se impun în funcţie de obiectivele propuse.
Sursa:
http://www.edu.ro/index.php/pressrel/17175
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
DEZVOLTAREA CREATIVITĂȚII
ÎN EXPRIMAREA ORALĂ A ELEVILOR DIN CICLUL PRIMAR
Înv. Gligor Dana
Școala Gimnazială Vidra
Limbajul elevilor din clasele primare se îmbogățește, se... Read more
SPIRITUL CONTINUĂ EXISTENŢA NEFIINDĂ A UMBREI OMULUI VIU
Ştefan Lucian MUREŞANU
Motto: Cu cât oamenii îmbătrânesc cu atât spiritual lor devine mai suplu, mai cald, dobândind o înfăţişare mai organic. S-ar... Read more
COMUNICARE INTERCULTURALĂ EUROPEANĂ
Prof. JIANU CAMELIA
Colegiul Tehnic Reşiţa, jud. Caraş-Severin
Obiectivele noii agende europene pentru cultură se definesc în jurul a trei priorităţi: diversitate culturală şi dialog intercultural, stimularea creativităţii... Read more
ELEMENTE DE NOUTATE ÎN APLICAREA
CURRICULUM-ULUI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ
Ed. Purcel Cecilia,
Grădiniţa cu P.P. “Clopoţel”, Bârlad
Necesitatea elaborării unui nou curriculum pentru învăţământul preşcolar reiese din multitudinea... Read more
Metodologia si criteriile
privind acordarea gradatiei de merit 2014
Vezi metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar pentru 2014.
Read more
 II.1. NANOPARTICULE
Nanoparticulele sunt bucăţi/piese foarte mici dintr-un material mai mare. Ce se întâmpla când creaţi astfel de piese mici?
PIESE MICI = MAI MULTE SUPRAFEŢE
MAI MULTE SUPRAFEŢE =... Read more
ACTIVITĂŢILE EXTRAŞCOLARE
IMPORTANŢA LOR INSTRUCTIV-EDUCATIVĂ
Profesor Moise Iuliana Daniela
Liceul cu Program Sportiv „Iolanda Balaş Şoter”, Buzău
Experienţa practică a evidenţiat de-a lungul timpului că activităţile desfăşurate în afara spaţiului şcolii joacă un... Read more
STIMULAREA gustului pentru lecturǎ lA ŞCOLARUL MIC
prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara
Cu toatǎ amploarea pe care au luat-o mijloacele audio-vizuale în... Read more
COPILĂRIA ŞI JOCUL -
CONTRIBUŢIA ŞCOLII LA DEZVOLTAREA PROFILULUI MORAL
AL ELEVULUI
Trifan Luminiţa, profesor învăţământ primar,
Şcoala Gimnazială “Elena Văcărescu”, Bucureşti
Prin materialul de mai jos încerc să …
LE THÉÂTRE ET SON RÔLE DANS LA VIE
Prof. Cărăuşu Camelia Alina,
Şcoala Gimnazială ,,Ştefan Cel Mare” Botoşani
Grâce au… Voluntariatul recunoscut ca experienta profesionala
Camera Deputatilor, for decizional, a adoptat legea care prevede ca voluntariatul sa fie recunoscut ca experienta profesionala. Legea işi propune promovarea ideii de voluntariat, in conditiile…
METODE DE PREDARE ACTIV-PARTICIPATIVE
METODA PROIECTULUI, SITE-URI WIKI
Leonte Anca
Colegiul Tehnic Buzău
Se vorbeşte tot mai mult în ultimii ani despre un învăţământ centrat pe elev, dar întrebarea este: cum anume învaţă elevii… PARENTIGUL ȘI STILUL DE COMUNICARE LA ADOLESCENȚI
Măcăneață Anca Cristina
Psiholog școlar principal, C.J.R.A.E. Argeș/Liceul Tehnologic „Dacia” Pitești
Familia a fost şi reprezintă în continuare un mediu de formare atât a… IMPORTANŢA STIMULĂRII CREATIVITĂŢII ÎN DEZVOLTAREA COPILULUI
Marinescu Larisa Eromanga, Profesor Psihopedagog,
Centrul de Pedagogie Curativă HD - locaţia Lupeni, Judeţul Hunedoara
Creativitatea poate fi definită ca trăsătură complexă a personalităţii umane, constând…
Planificare model pentru chimie invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model… IMPORTANȚA OREI DE FOLCLOR ÎN ȘCOALĂ
Profesor educație muzicală: Șomcutean Crina Ramona
Liceul Tehn. ”Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, jud. Maramureș
“Ceea ce contează este nașterea entuziasmului creator, care… Ordin nr. 5484/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal de catre cadrele didactice care ocupa functii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, invatatori/invatatoare, maistru-instructor, antrenor,…
|
|