|
|
Grila de observatie comportamentala a elevului cu ADHD |
Scris de mihaiela lazar
|
Duminică, 08 Februarie 2015 19:19 |
GRILA DE OBSERVAȚIE COMPORTAMENTALĂ
A ELEVULUI CU ADHD
Profesor Adriana Liliana Bezman
Şcoala Gimnazială Sf. Mihail şi Gavril, loc. Smârdan, jud. Galaţi
Hiperactivitatea cu deficit de atenţie, ADHD, este una dintre tulburările dificil, dar nu imposibil de diagnosticat. Asociaţia Americană de Psihiatrie a elaborate un set de criteria de diagnosticare a acestei disfuncţii, indicatori ce trebuie să se manifeste în anumite condiţii pentru a fi consideraţi tulburări. Demersul propune şi o grilă de observare a elevului în context şcolar.
Conceptual, ADHD reprezintă o tulburare hiperkinetică, o hiperactivitate cu deficit de atenţie. Copiii cu ADHD prezintă, de regulă, un tip de comportament clasificat de specialişti în două categorii principale: slaba capacitate de concentrare a atenţiei şi impulsivitate-hiperactivitate. Deşi există indicatori şi dovezi ştiinţifice în sprijinul validităţii acestui sindrom, nu există un test- diagnostic medical pentru această disfuncţie, diagnosticarea rămânând, după părerea unor specialişti, speculativă. Comunitatea medicală internaţională acceptă conceptul de tulburare comportamentală, Asociaţia Americană de Psihiatrie elaborând chiar un set de criterii - indicatori comportamentali de diagnosticare. Aceste criterii sunt stabilite în cea de-a patra ediţie a Manualului de Statistică şi Diagnostic a Tulburărilor Mentale (DSM-IV).
O deosebită importanţă în stabilirea unui diagnostic corect este observarea acestor manifestări într-o unitate de timp apreciabilă (cel puţin 6 luni înainte de diagnosticare), în contexte diferite, a căror gravitate este clară (prin raportare la comportamentul copiilor aflaţi în acelaşi stadiu de dezvoltare) şi care au un impact negativ asupra vieţii sociale şi asupra performanţelor copilului. În analiza copilului se realizează un istoric al manifestărilor (prin interviul aplicat tutorilor) şi se ţine cont de manifestările comportamentale timpurii. Pentru a diagnostica această tulburare comportamentală, copilul manifestă persistent aceste disfuncţii la un nivel care relevă inadaptare sau inconsistenţă în raport cu nivelul de dezvoltare specific vârstei.
Descarcă grila de observație pentru copilul cu ADHD
Bibliografie:
1. Egan K, Popenici Şt., Educaţia elevilor hiperactivi şi cu deficit de atenţie, Ed. Didactica Press, Bucureşti, 2007.
2. Răşcanu R., Psihologia comportamentului deviant, Ed. Universităţii din Bucureşti, 1994.
3. Ullman, R. K., Sleator, E. K. & Sprague, R. L. (1991). Manual for the ADD-H Comprehensive Teacher’s Rating Scale (ACTeRS). Champaign, IL: Metritech.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Duminică, 08 Februarie 2015 19:24 |
|
Model de acord privind transferul 2014
Vezi modelul de acord/acord de principiu emis de directorul unitatii de invatamant privind transferul pentru restrangere de activitate/pretransferul consimtit intre unitatile de invatamantul pentru anul... Read more
Evaluarea Nationala 2017 - Calendarul pentru clasa a II-a, clasa a IV-a, clasa a VI-a
Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a aprobat Calendarul de administrare a evaluarilor nationale la finalul... Read more
METODE SPECIFICE PREDĂRII LITERATURII ROMÂNE
prof. Cornelia Lilă
Liceul Teoretic Novaci, jud. Gorj
Limba şi cultura, elemente fundamentale pentru viaţa unei societăţi, contribuie în egală măsură la modelarea vieţii sociale, la afirmarea individului... Read more
ROLUL NOILOR TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE
ASUPRA PROCESELOR EDUCAŢIONALE
Prof. Răzvan Diaconu-Popovici
Societatea contemporană a fost caracterizată ca o lume digitală sau o reţea în care noile tehnologii mass-media sunt vectori
de dezvoltare socială... Read more
Subiecte si bareme pentru examenul de bacalaureat national 2014 Limba si literatura romana
In 30 iunie 2014 a fost sustinut examenul de bacalaureat national 2014, proba E a) - 30 iunie... Read more
A STUDY ABOUT JANE EYRE
Prof. Adriana- Maria Ştefănescu
Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
Charlotte Brontë (1816-1855) was born in Thornton, Yorkshire, England, the third of six children.... Read more
TIPURI DE COMUNICARE
Învăţător Oniciuc Eugen
Şcoala cu clasele I-VIII Octav Băncilă, Corni, Botoşani
Orice gest, orice privire a unei persoane comunică ceva. În demersul didactic desfăşurat la clasă... Read more
Calendarul desfăşurării examenului naţional
de definitivare în învăţământ
Vezi calendarul şi programul de desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ.
Read more
Voluntariatul recunoscut ca experienta profesionala
Camera Deputatilor, for decizional, a adoptat legea care prevede ca voluntariatul sa fie recunoscut ca experienta profesionala. Legea işi propune promovarea ideii de voluntariat, in conditiile… Dacă de Crăciun cadourile ne sunt aduse de Moşul cel darnic, tradiţia spune că cel ce vine încărcat cu daruri de Paşte este iepuraşul. Cum s-a ajuns la acest…
TEMA PENTRU ACASĂ
Profesor Ene Steluţa
Şcoala ,,Miron Costin” Galaţi
Tema pentru acasă reprezintă o modalitate de exersare prin activitate individuală a deprinderilor dobândite în timpul lecţiei. Deoarece tema trebuie să fie percepută…
IGIENA ALIMENTAŢIEI
Prof. Camelia Cosma
Liceul de Artă ”Ioan Sima”, Școala Gimnazială ”Corneliu Coposu„, Zalău
Alimentaţia este unul din factorii importanţi care influenţează starea de sănătate. Se… STRATEGII DE ADAPTARE CURRICULARĂ
PENTRU COPIII CU ADHD
Prof. consilier Petric Anamaria
Şcoala cu clasele I-VIII Săsciori
ADHD nu este o problemă doar pentru cei care suferă de această tulburare ci şi pentru…
CAPITOLUL II
Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar
SECTIUNEA a 5-a
Inspectia de specialitate. Scop, obiective, tipuri, etape
Art. 37. -
Inspectia de specialitate reprezinta o activitate complexa de evaluare a competentelor profesionale/activitatii…
CONCEPTUL DE MANAGEMENT EDUCAȚIONAL
Prof. înv. primar Iliescu George-Lucian
Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni-Structura Oeştii-Pământeni
„Managementul educațional este știința și arta de a pregăti resursele…
DESPRE ÎNVĂŢAREA UMANĂ
Profesor psihopedagog Ştefănescu Adreana
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională “Speranţa” Timişoara
Argument. Materialul cuprinde noţiuni despre învăţare şi teorii cunoscute ale învăţării promovate de savanţi în diferite perioade ale…
DESPRE SÃRBÃTOAREA MUZICII
Profesor Maria Dinu
C.N.E. “Gh.Chitu”, Craiova
Începând din anul 1982, în Franta, a fost organizatã, în prima zi a verii, 21 iunie, Sãrbãtoarea Muzicii. Astãzi, Sãrbãtoarea Muzicii este prezentã…
|
|