Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Google forms un instrument util pentru cadrele didactice
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Aprilie 2016 16:44

GOOGLE FORMS, UN INSTRUMENT UTIL PENTRU CADRELE DIDACTICE

Profesor Bușcă Alexandru

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Articolul de față prezintă importanța utilizării instrumentului Google Forms în activitatea pe care o desfășoară la școală cadrele didactice, precum și modul de realizare a formularelor.

Cuvinte cheie: instrument, profesori, diriginți, google forms, teste, formulare, sondaje, studii

Un instrument util pentru profesori în activitatea pe care o desfășoară pe parcursul anului școlar se dovedește a fi Google Forms. Acesta face parte din Google Drive, care este un serviciu gratuit de stocare și sincronizare a fișierelor.

Cu ajutorul instrumentului Google Forms, profesorul poate elabora teste on-line, dirigintele poate colecta diferite date de la elevi săi, iar responsabilul de comisie poate aduna de asemenea informații de la membrii comisiei, sau chiar de la întregul colectiv de profesori ai unității școlare din care face parte. Google Forms se dovedește a fi util și în realizarea unui studiu, a unui sondaj etc.

Pentru a putea folosi Google Forms utilizatorul trebuie să aibe un cont de Google Mail. În cazul în care această condiție este îndeplinită el poate accesa serviciul Google Drive aflat la adresa https://drive.google.com/drive. Următorul pas pe care îl are de realizat este să intre în contul său.

Comanda New / More / Google Forms (Nou / Mai multe / Formulare Google) duce la deschiderea ferestrei în care urmează a fi elaborat formularul. Fiecărui formular i se va stabili un titlu și o descriere, pentru o identificare ușoară a sa printre alte formulare elaborate.

Itemii din cadrul unui formular pot fi itemi de mai multe tipuri: cu răspuns scurt, paragraf, cu răspunsuri multiple, casete de selectare, dropdown, scară liniară, grilă cu mai multe variante, data, precum și ora.

Fiecare întrebare elaborată în cadrul formularului poate fi duplicată prin apăsarea butonului Duplicate (Duplicați). De asemenea, aceasta poate fi ștearsă prin apăsarea butonului Delete (Ștergeți).

Fiecare răspuns poate fi obligatoriu sau nu, în funcție de utilizarea sau neutilizarea butonului Required (Obligatoriu). În cazul în care răspunsul este obligatoriu, cel care completează formularul nu poate să trimită răspunsurile până când nu îl completează.

Întrebările formularului sunt adăugate rând pe rând cu ajutorul butonului Add question (Adăugați o întrebare).

Ordinea întrebărilor poate fi modificată. Întrebările sunt aduse din partea de jos a formularului către partea de sus. Acest lucru se realizează prin poziționarea mouse-ului în partea de sus a întrebării, apăsarea butonului stâng al mouse-ului în momentul în care cursorul are forma de cruce și tragerea întrebării pe poziția dorită.

Formularul poate fi ”îmbogățit” cu ajutorul imaginilor și a videoclipurilor. Acestea pot fi inserate cu ajutorul butoanelor Add image (Adăugați o imagine), respectiv Add video (Adăugați un videoclip).

Formularul poate fi împărțit în mai multe secțiuni cu ajutorul butonului Add section (Adăugați o secțiune). Aceasta face ca formularul respectiv să aibe mai multe pagini, itemii nefiind afișați toți deodată.

Toate modificările sunt salvate automat în Drive.

Formularele pot fi partajate pe Google Plus, Facebook și pe Twitter. De asemenea pot fi trimise pe e-mail, sau pot fi postate pe site-ul personal. Pentru a realiza aceste operații folosim butonul Send (Trimiteţi).

Putem stabili pentru formularul realizat culorile dorite utilizând butonul Colour palette (Paleta de culori).

Butonul Preview (Vizualizare) ne permite să vedem formularul așa cum se va prezenta el celor care îl vor completa.

Pentru răspunsurile date, avem în partea de sus a formularului butonul Responses (Răspunsuri). Răspunsurile sunt salvate într-o foaie de calcul. Pot fi ulterior descărcate pe calculator în diferite formate cum ar fi: .pdf, .xlsx, .csv, .html.

Putem spune că în utilizarea instrumentului Google Drive un rol important îl are creativitatea celui care îl folosește.

Cu ajutorul lui Google Drive testele devin mai prietenoase, iar orele mai atractive.

Bibliografie

1. https://support.google.com/docs/answer/87809?hl=en Accesat 24 martie, 2016

2. https://www.google.ro/intl/ro/forms/about/ Accesat 24 martie, 2016

3. https://www.uaa.alaska.edu/studentaffairs/advancingstaffexcellence/upload/Google-Form-Tutorial.pdf Accesat 24 martie, 2016

4. http://teacherlink.ed.usu.edu/tlresources/training2/google/googleforms.pdf Accesat 24 martie, 2016

5. http://www.educatorstechnology.com/2013/04/8-steps-to-create-engaging-google-forms.html Accesat 24 martie, 2016

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

La volonte de bonheur dans l oeuvre d al…

LA VOLONTE DE BONHEUR DANS L’ŒUVRE D’ ALBERT CAMUS Șovagău Stanca-Claudia Liceul deArte Vizuale «Romulus Ladea», Cluj-Napoca On peut observer que le thème de la volonté de bonheur est une constante...

Read more

Invatarea colaborativa in gradinita

ÎNVĂŢAREA COLABORATIVĂ ÎN GRĂDINIŢĂ Prof. înv. preşcolar Gârtan Daniela GPN COŞEŞTI-ARGEŞ Învăţământul românesc se confruntă cu probleme din ce in ce mai...

Read more

Film Baietelul proiect pentru combaterea…

Film Baietelul - combaterea si prevenirea abandonului scolar     Filmul Baietelul a fost realizat in cadrul proiectului de combatere si prevenire a abandonului scolar in randul copiilor proveniti din familii defavorizate socio-economic,...

Read more

Muzica

MUZICA Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu „Muzica ... un grai izvorât din inimă şi menit să educe dragoste şi înfrăţire printre cei pe care îi despart...

Read more

Calendarul admiterii la liceu pentru anu…

Calendarul admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2013-2014   Vezi Calendarul admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul 2013-2014 

Read more

PROCEDEE NOI DE EVALUARE IN INVATAMANTUL…

PROCEDEE NOI DE EVALUARE ÎN ÎNVÃŢÃMÂNTUL PRIMAR   Inst. DOBREA MONICA Şcoala „Înv. N. Pâslaru” Casin, Jud. Bacãu     „E imposibil sã judeci adecvarea unei conduite, gradul de eficacitate a unei actiuni fãrã sã cunosti...

Read more

Revista cercului literar

CERCHIŞTII ŞI ,,REVISTA CERCULUI LITERAR” DE LA SIBIU   Nevodenszki Sorina, profesor I Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, Jud. Timis     Sibiul a oferit climatul în care s-a constituit una din cele mai cunoscute grupãri din...

Read more

Muzicalitatea sonetelor lui Vasile Voicu…

MUZICALITATEA SONETELOR LUI VASILE VOICULESCU Prof. Simona Crainic Liceul de Arte Plastice, Timişoara   O analiză a modalităţii în care se realizează muzicalitatea sonetelor lui V.Voiculescu în ciuda rigorilor impuse de forma fixă de...

Read more