Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Ghid de evaluare a activitatii didactice
Sâmbătă, 09 Octombrie 2010 00:00

Ghid de evaluare a activităţii didactice

I. PLANIFICARE – PROIECTARE

1. Modul de întocmire a planificărilor:

- structura

- esalonarea adecvată a materiei pe întregul an

- concordanţa cu cerinţele programelor

- integrarea în sistemul de lecţii a unor activităţi speciale de sistematizare, de esenţializare a cunoştinţelor şi de evaluare periodică

2. Pregătirea pentru lecţie:

- documentarea ştiinţifică

- selectarea mijloacelor de învăţământ

- claritatea obiectivelor şi racordarea lor la cerinţele programei

- unitatea dintre obiective şi conţinutul lecţiei

- adaptarea obiectivelor la capacităţile de învăţare ale colectivelor de elevi

 

II. ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA LECŢIEI

1. Parcurgerea ritmică şi integrală a materiei

2. Gradul de evaluare a structurii lecţiei la obiectivele formulate

3. Asigurarea conţinutului ştiinţific; rigurozitatea şi logica raţionamentelor, argumentarea

afirmaţiilor

4. Sistematizarea cunoştinţelor predate şi asigurarea corelaţiilor inter şi intradisciplinare

5. Caracterul practic-aplicativ al noţiunilor transmise

6. Capacitatea de a prezenta accesibil conţinutul

7. Raportul dintre conţinutul prevăzut în programă şi cel realizat la lecţie

8. Fluidizarea secvenţelor de instruire

9. Optimizarea raportului informativ-formativ, instructiv-educativ, teorie-practică, creativ-interpretativ-reproductiv

10. Adaptarea strategiilor didactice la obiective, conţinut şi la posibilităţile de asimilare şi receptare ale elevilor, la ritmul lor de lucru

11. Asigurarea unei densităţi corespunzătoare de conţinut- folosirea eficientă a timpului

12. Preocuparea pentru redactarea conţinutului la tablă şi în caietele elevilor

13. Integrarea mijloacelor de învăţământ în lecţie

14. Gradul de antrenare şi participare a elevilor la lecţie

15. Preocuparea pentru stimularea gândirii, a spiritului creativ şi pentru formarea deprinderilor de activitate intelectuală, independentă

16. Relaţia profesor-elevi, stilul de lucru al profesorului

17. Aprecierea obiectivă a cunoştinţelor elevilor, consonanţa între nota acordată şi nivelul de pregătire a elevului, ritmicitatea notării

18. Stimularea comportamentelor pozitive de învăţare, motivaţia învăţării

19. Selectarea echilibrată a temei date acasă, însoţirea ei de eventuale îndrumări

20. Valorificarea valenţelor educative ale lecţiei

III. EFICIENŢA MUNCII DEPUSE REFLECTATE ÎN NIVELUL DE PREGĂTIRE AL ELEVILOR

1. Însuşirea noţiunilor fundamentale şi a limbajului specific disciplinei, capacitatea de a utiliza concepte şi metode

2. Calitatea raţionamentului deductiv şi inductiv

3. Rezultate obţinute în pregătirea elevilor (cu întregul colectiv, cu elevii dotaţi, examene, concursuri)

IV. ACTIVITATEA METODICO-ŞTIINŢIFICĂ

- în cadrul comisiei metodice

- în cadrul cercului pedagogic

- participare la acţiuni organizate la nivel judeţean

- contribuţii la dezvoltarea bazei didactice

- activitate publicistică

- responsabilităţi la nivel judeţean/local (metodist, îndrumator de practică pedagogică, propunător de subiecte pentru olimpiade, membru în Consiliul consultativ)

- activitate în cadrul unor comisii naţionale

Ultima actualizare în Joi, 17 Martie 2011 19:01
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Competentele cheie europene

      Competenţele cheie europene relevante pentru disciplină         Curriculum-ul românesc nu se poate situa în afara tendinţelor mari ale educaţiei europene. Din acest punct de vedere, programele de limba şi...

Read more

Dezvoltarea creativitatii elevilor obiec…

STUDIU - DEZVOLTAREA CREATIVITĂȚII ELEVILOR- OBIECTIV PRIORITAR AL ȘCOLARITĂȚII MICI înv. Gligor Dana, Școala Gimnazială Cîmpeni Cu toții, părinți și dascăli, ne dorim un copil creativ, imaginativ care să picteze aşa...

Read more

Conceptul de prostie in viziunea filosof…

CONCEPTUL DE PROSTIE ÎN VIZIUNEA FILOSOFULUI ERASMUS   de Marian DRAGOMIR   Nu ştim dacă Erasmus din Rotterdam a fost primul european conştient aşa cum îl numeşte Stefan Zweig, dar cu siguranţă a fost...

Read more

Planificare model pentru educatie civica…

Planificare model pentru educatie civica invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Relatia profesor elev

RELAȚIA PROFESOR-ELEV   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Rezumat: Articolul “Relația profesor-elev” pornește de la cunoscuta afirmație a lui Ion Creangă, ce are drept idee meseria de dăscăl. M-am...

Read more

Mihai Eminescu poet national si valoare …

Mihai Eminescu- poet naŢional Şi valoare europeană -diseminare parteneriat mulTilateral ACTIVE FOR EU   Prof. Casangiu Adriana-Daniela Grădiniţa cu PP “Nicolae Romanescu” Craiova   Opera marelui Eminescu, cel mai important poet naţional român, este fără...

Read more

Protocol de colaborare model

PROTOCOL DE COLABORARE - MODEL   Vă prezentăm un model pentru protocol de colaborare în activităţile pe care le iniţiaţi şi le desfăşuraţi în cadrul şcolii, prin cooperare, parteneriate, proiecte.

Read more

Eminescu si aron pumnul

EMINESCU ŞI ARON PUMNUL Prof. Safta Mariana Alina Şcoala Gimnazială Tudor Vladimirescu, Târgovişte Aron Pumnul s-a născut la 27.XI.1818, la Cuciulata, judeţul Braşov şi a murit la 12./24.I.1866, la Cernăuţi....

Read more