Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Forme ale educatiei
Marţi, 28 Iunie 2011 00:00

FORME ALE EDUCATIEI

 

In functie de gradul de organizare si de oficializare al formelor educatiei putem delimita trei mari categorii:

- educatia formala (oficiala),

- educatia non-formala (extrascolara),

- educatia informala (spontana).

Clasificarea formelor educatiei angajeaza doua categorii de criterii valorice:

a) Criteriul  proiectarii care delimiteaza intre formele educatiei institutionalizate:

- care au in vedere realizarea unor finalitati specifice, intr-un cadru institutionalizat - educatia formala si educatie nonformala,

- forma educatiei neinstitutionalizata (“realizata implicit, fara obiective specifice institutionalizate”) - educatia informala.

b)  Criteriul organizarii conform caruia diferentiem educatia realizata pe baza unor actiuni explicite si influente implicite - educatia formala si educatia nonformala, si  educatia realizata doar pe baza unor influente implicite - educatia informala.

 

In analiza celor trei forme ale educatiei vom folosi opt criterii:

1. etimologia termenului,

2. definirea conceptului,

3. dezideratele urmarite,

4. trasaturile caracteristice,

5. evaluarea,

6. avantajele si importanta,

7. elementele critice,

8. dezvoltarea domeniului.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Marţi, 05 Iulie 2011 09:36
 

Revista cu ISSN

Viata de student

Viata de student

Viata de student   Pentru studentii noi veniti in Bucuresti trebuie sa fie un soc total primul contact cu capitala, mai ales daca provin dintr-un mediu linistit, de la tara sau din...

Read more

Influenta emotiilor in comunicarea inter…

INFLUENȚA EMOȚIILOR ÎN COMUNICAREA INTERPERSONALĂ A PĂRINȚILOR COPIILOR CU CES profesor Cristian Chelaru, Școala Gimnazială Specială Pașcani Rezumat Studiul prezentat își propune să...

Read more

Studiu Modalitati de educare a comportam…

  STUDIU-MODALITĂȚI DE EDUCARE A COMPORTAMENTELOR ECOLOGICE LA ELEVI Înv. Marc Aurica-Școala Gimnazială Câmpeni “ Omul poate stăpâni natura cât timp ține seama de legile ei” – Grigore Antipa Mediul înconjurător este un...

Read more

Aspecte privind educatia estetica

ASPECTE PRIVIND EDUCAŢIA ESTETICÃ Institutor Riciu Daniela Şcoala cu clasele I-IV Vitãnestii de sub Mãgurã, S.A.M. nr. 1 Gãgesti, Bolotesti,Vrancea Educatia esteticã reprezintã activitatea de formare-dezvoltare a...

Read more

Integrarea jocului didactic in orele de …

INTEGRAREA JOCULUI DIDACTIC ÎN ORELE DE MATEMATICĂ ÎN CICLUL PRIMAR prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara MOTTO: “Jocul este manifestarea primară a atitudinii creative...

Read more

Activitatea asociatiei sportive scolare

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR      CAPITOLUL X    ACTIVITATEA ASOCIAŢIEI SPORTIVE ŞCOLARE  Art.47. Asociaţia sportivă reprezintă principala formă extraşcolară de organizare a activităţilor competiţionale şi necompetiţionale ale...

Read more

Utilizarea instrumentului topgrade in ac…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TOPGRADE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Instrumentul Topgrade este util profesorilor deoarece le permite să realizeze teste și lecții online. Acest articol...

Read more

Genuri literare si evolutia genurilor

GENURILE LITERARE. EVOLUȚIA GENURILOR. Ștefan Maximiliana, profesor Limba și literatura română, Școala Gimnazială „Ion Buteanu” Buceș, jud. Hunedoara Disciplina Limba ...

Read more