Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de asistenta la ora de dirigentie consiliere si orientare
Joi, 15 Noiembrie 2012 00:00

FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE

 

DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE

 

 

I. DATE GENERALE:

 

Data

 

Clasa

 

Ora

 

Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)

 

Specialitatea

 

Vechimea în învăţământ

 

Gradul didactic

 

Tema

 

Participanţi (elevi)

Nr.total……..elevi,  din care prezenţi….. elevi

Alţi participanţi

 

Observator(director, responsabil comisia diriginţilor)

 

 

II. ANALIZA LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE:

 

1. Probleme curente ale clasei:

í     Frecvenţa elevilor ………………………………………………………………………………….…...

í     Situaţia la învăţătură ………………………………………. …………………………………..………

í     Starea disciplinară ……………………………………………………………………………….……..

í     Alte evenimente ………………………………………………………………………...…….………..

2. Proiectarea şi desfăşurarea orei de dirigenţie:

¤     Modalitatea de introducere în temă

í     Motivarea alegerii temei şi captarea atenţiei elevilor……………………………………………..…….

í     Formularea a obiectivelor operaţionale ………………………………………………………….……..

í     Planul de desfăşurare a orei …………………………………………………………………………….

¤     Pregătirea dirigintelui pentru oră

í     Documentare …………………………………………………………………………………………...

í     Resurse materiale şi umane ………………………………………………………….…………………

í     Desfăşurarea secvenţelor orei ………………………………………………………………………….

í     Asigurarea feed-back-ului  …………………………………………………………………………..…

¤      Strategiile utilizate

í     Maniera de desfăşurare a orei ……………………………………………………………………….…

í     Asigurarea unui mediu educaţional favorabil……………………………………………….………….

í     Conţinutul de idei: ……………………………………………………….…………………………….

í     Integrarea mijloacelor si materialelor didactice în lecţie ………………………………………………

í     Comportamentul elevilor, formarea sentimentelor morale, civice etc………………………………….

¤      Metode folosite:

*       povestirea

*       studiul de caz

*       Brainstorming

*       dialogul

*       analiza

*       expunerea

*       caracterizarea

*       ancheta

*       chestionarul

*       exerciţiul

*       problematizarea

*       jocul de rol

*       alte metode: …………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………...........

 

¤      Pregătirea elevilor pentru ora de dirigenţie:

í     Dacă tema a fost cunoscută din timp de elevi ………………………………………………………..

í     Dacă s-au anunţat bibliografia, recomandări pentru strângerea datelor etc ……………………..……..

í     Implicarea elevilor în lecţie şi calitatea dezbaterilor desfăşurate ………………………………………

¤      Relaţii interpersonale

í     Cunoaşterea a elevilor ……………………………………………………………………………. ...

í     Modul de interacţiune:

·                                diriginte-elevi .………………………………………………………………………………….

·                                elevi-elevi ………………………………………………………………………………………

                        3. Alte date privind desfăşurarea orei şi activitatea dirigintelui:

í     Evaluarea pregătirii elevilor şi a participării acestora la susţinerea activităţii:

—                                aprecieri verbale şi/sau nonverbale ………………………………………………………..…….

—                                evidenţierea unor comportamente/atitudini pozitive ………………………………….………......

—                                conturarea unor modele ……………………………………………………………….………..

—                                sensibilizarea si motivarea elevilor ………………………………………………….…………

í     Probleme deosebite rezolvate la nivelul clasei:

—                                elevi – problemă ………………………………………………………………………………..

—                                situaţii conflictuale ………………………………………………………………………….…..

—                                raport profesori – elevi …………………………………………………………………………

—                                raport profesori – familie …………………………………………………………….…...…….

—                                alte probleme curente …………………………………………………………………………..


 

 

III. APRECIEREA  LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE

 

NR.

CRT.

CRITERIUL DE APRECIERE

INDICATOR

CALIFICATIV

FB

B

S

NS

1.

Proiectarea lecţiei/activităţii

—     formularea obiectivelor

—     selectarea şi înlănţuirea conţinutului

—     alegerea metodelor, materialelor şi mijloacelor

—     integrarea corespunzătoare a acestora în lecţie

—     echilibrarea activităţilor

—     anticiparea dificultăţilor

—      

—      

—      

—       

2.

Scenariul lecţiei/activităţii

—     captarea atenţiei

—     enunţarea clară a obiectivelor

—     prezentarea sarcinilor elevilor

—     conducerea lecţiei/activităţii

—     asigurarea feed-back-ului

—     evaluarea  activităţii

—     asigurarea retenţiei şi a transferului

—     asigurarea relaţiei afectivitate – efect educaţional

—      

—      

—      

—       

3.

Calităţi personale şi profesionale

—     ţinuta generală şi vestimentară

—     vocea

—     abilitatea de a antrena elevii în lecţie

—     priceperea de a conduce lecţia

—     atitudinea faţă de elevi

—     tact pedagogic

—      

—      

—      

—       

 

IV. RECOMANDĂRILE OBSERVATORULUI:

 

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 21 Noiembrie 2012 17:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Poluarea mediului

POLUAREA MEDIULUI PROBLEMA NOASTRÃ A TUTUROR Învãtãtor: Ciorbã Ramona Nicoleta Şcoala cu clasele I-IV Popeni,  Com. Cãiuti, jud. Bacãu   Mediul de pe Pãmânt - care ni...

Read more

La traduction ecole de tolerance

LA TRADUCTION – ÉCOLE DE TOLÉRANCE                                                                                              Prof. Cipriana-Manuela NICHITA,                                                                                     Colegiul Economic "Ion Ghica" Brăila   "La traduction est, au mieux, un écho."George Borrow                                                               Avant-propos   Abstract La traduction ne peut pas se réduire au...

Read more

Campuri abstracte din limba romana si ca…

CÂMPURI ABSTRACTE DIN LIMBA ROMÂNĂ. CÂMPUL LEXICO-SEMANTIC AL AFECTIVITĂŢII Prof. Andra Elena Diaconu, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Descrierea câmpurilor abstracte a fost evitată din cauza dificultăţilor analizei, însă în ultimul...

Read more

Efectul diferitelor metode de fabricare …

  EFECTUL DIFERITELOR METODE DE FABRICARE A PÂINII ASUPRA CONŢINUTURILOR DE TIAMINĂ ŞI RIBOFLAVINĂ STUDIU DE SPECIALITATE                                                                                          Prof. ing. Daniela Surlaru                                                                            Colegiul Agricol “Dr. C. Angelescu” Buzău   Abstract Pâinea de grâu integrală reprezintă o importantă...

Read more

Despre expresiile idiomatice II

DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE (II) Silvia Baltă, Profesor de limba franceză Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină...

Read more

De ce_step by step

DE CE “STEP BY STEP”?                                                Înv. Roatiș Alina Camelia                     Step by Step este o metodă alternativă de educație a copiilor bazată pe datele psihologiei științifice a dezvoltării copilului și vizează cultivarea...

Read more

Educatie si circulatie

Cu ocazia Zilei Europene a Sigurantei Rutiere, în perioada 6-17 octombrie 2008 s-a desfãsurat  proiectul educational „Educatie si circulatie”, organizat de Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu în parteneriat cu...

Read more

Despre educatia incluziva

 DESPRE EDUCAŢIA INCLUZIVĂ   Prof. Sorina Mirela Lungu Colegiul Tehnic Reşiţa   Acest articol pune în discuţie importanţa pe care o are integrarea copiilor cu cerinţe speciale, în învăţământul de masă. Incluziunea şcolară se referă la...

Read more