Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Evaluarea rezultatelor scolare. Metoda cubului
Vineri, 08 Mai 2009 03:00

EVALUAREA REZULTATELOR ŞCOLARE

METODA CUBULUI

 

Inst. DOBREA MONICA

Şcoala cu cls. I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Casin

 

Se pot folosi metode moderne chiar si în tratarea marilor teme din pedagogie. Am avut sansa sã urmez cursul PIR, iar mentorul acestuia, doamna profesor Dana Kaetana Palaghitã, ne-a îndrumat sã tratãm Evaluarea urmând etapele cunoscutei metode. ªi iatã ce-a iesit ...

 

DESCRIE:

- Ce este predarea?

- La ce se referã predarea?

- Utilizând imagini primite, realizati o descriere a urmãtoarelor „tipuri

de profesori”: profesorul pinguin, profesorul ciocãnitoare, profesorul pescãrus, profesorul porumbei, profesorul strut, profesorul vultur.

- Pe baza caracteristicilor predãrii, realizati o descriere a urmãtoarelor stiluri de predare: autoritate formalã; model personal/demonstrativ; facilitator; cel/cea care deleagã.

Predarea este una dintre componentele procesului de învãtãmânt, alãturi de învãtare si evaluare.

Ca formã de comunicare didacticã, predarea constã într-un sistem de operatii de selectare, ordonare ti adecvare la nivelul de gândire al elevilor a unui continut informational si de transmitere a lui, folosind anumite strategii didactice în scopul realizãrii cu eficientã maximã a obiectivelor propuse.

În scoala contemporanã, centratã pe elev, pentru a realiza un învãtãmânt formativ-educativ, predarea este în strânsã legãturã cu învãtarea si evaluarea, constituind un proces unitar. Scopul predãrii este obtinerea de rezultate, de schimbãri comportamentale care se realizeazã prin învãtare, rezultate depinzând si de modul în care s-a desfãsurat predarea.

 

PRACTIC

 

Evaluarea si testarea

- evaluarea este o parte componentã a procesului de învãtãmânt;

- testarea (testul) este o metodã de evaluare;

- evaluarea are trei forme: initialã, formativã si sumativã, iar testul este o metodã pe care o putem aplica în cadrul acestor forme;

- evaluarea este generalul, iar testul este particularul.

 

Evaluarea si notarea

- evaluarea este o activitate prin care sunt colectate, prelucrate si interpretate informatiile privind starea si functionarea unui sistem, a rezultatelor pe care le obtine, aprecierea acestora pe baza unor criterii si prin care este influentatã evolutia sistemului, iar notarea (nota, calificativul) este simbolul acordat în urma evaluãrii.

- evaluarea este activitatea, iar notarea este ceea ce „se vede” (finalul);

- evaluarea „duce” la notare.

 

Bibliografie:

1. „EVALUAREA CONTINUÃ LA CLASÃ- Modul pentru dezvoltarea profesionalã a personalului didactic”,

(2005) Ministerul Educatiei si Cercetãrii, Unitatea de Management a Proiectului pentru Învãtãmânt Rural, Bucuresti

2. Stoica, A (2001), „Evaluarea curentã si examenele (Ghid pentru profesori)”, Editura PROGnosis, Bucuresti

 

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:30
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Matematica obiect de cultura generala in…

MATEMATICA – OBIECT DE CULTURĂ GENERALĂ ÎN EDUCAŢIA ELEVILOR DE LICEU Prof. Badea Brigitte Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Rezumat: În programa şcolară, prin trunchiul comun şi curriculumul diferenţiat, se...

Read more

Tabel personal didactic promovati la exa…

Tabel personal didactic promovaţi la examenele pentru obţinerea gradului didactic I   Vezi tabel nominal cuprinzând personalul didactic care a promovat examenele pentru obţinerea gradului didactic II, anexa 4 la ordin  nr. 3129...

Read more

Carnea de bovine beneficii aduse sanatat…

CARNEA DE BOVINE-BENEFICII ADUSE SĂNĂTĂȚII CONSUMATORILOR Prof. ing. Simion Dobrica Liceul Tehnologic , , Costin Nenițescu”Buzău Particularitățile digestiei...

Read more

Concurs national de engleza unde elevii …

2 tabere de limba engleza in Anglia, oferite gratuit la concursul national de engleza Mirunette Language Competition! Mirunette International Education a dat startul concursului national de limba engleza Mirunette Language Competition, editia...

Read more

Inovarea si modalitati de valorificare a…

INOVAREA ŞI MODALITĂŢI DE VALORIFICARE A EI ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Prof. Saizescu Cristina-Alexandra Colegiul Tehnic Energetic „Regele Ferdinand I” Timişoara Secolul XXI impune ca...

Read more

Relatia om Dumnezeu in psalmii arghezien…

RELAŢIA OM - DUMNEZEU ÎN PSALMII ARGHEZIENI   Prof. Carmen Broască Liceul Tehnologic ,,Pontica”, Constanţa În literatura română, psalmul depăşeşte conţinutul biblic, însă fără a eluda raportarea la sacru. Psalmii arghezieni...

Read more

Interpretare chestionar Education Techno…

Interpretarea rezultatelor la Chestionar pentru cadrele didactice de la Mark Twain International School   Education Technology for World Class Learning La prima întrebare, referitoare la scopul utilizării calculatorului în timpul programului, cadrele didactice...

Read more

Arta Baroca Muzicala

ARTA BAROCÃ MUZICALÃ – studiu de specialitate –   Prof. Gloria Ghidiceanu Liceul Teoretic “Henry Coand[” – Craiova     Termenul "baroc" s-a folosit cu sens peiorativ, dorind sã se arate dispretul fatã...

Read more