Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Educatia pentru sanatate
Scris de administrator   
Joi, 08 Iunie 2017 16:03

EDUCAȚIA PENTRU SĂNĂTATE

Macarie Cristina, prof. pedagogie

Liceul Vocațional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureș

Educaţia pentru sănătate este indicat să fie începută cât mai precoce. Prin obiceiurile sănătoase se asigură o dezvoltare fizică şi mentală optimă şi implicit se previn tulburările de sănătate şi de comportament atât la copii, cât şi la adolescenţi.

Cadrele didactice trebuie să găsească metode didactice eficiente pentru predarea temelor despre sănătate, care să fie adecvate vârstei copiilor.

Școlaritatea mijlocie este considerată perioada cu un risc crescut pentru dezvoltarea unor obiceiuri negative, deci este etapa cheie asupra căreia trebuie acţionat. Copiii vor fi învăţaţi să gândească pozitiv şi responsabil despre sănătatea şi siguranţa lor.

Educația pentru sănătate este un drum sigur prin care noțiunile ajung la elevi ca reguli sau norme ce vor pătrunde adânc în modalitatea de viață cotidiană.

Rolul educaţiei pentru sănătate constă în asigurarea igienei sanitare, corporale şi mentale, având un caracter de medicină preventivă la toate nivelurile de învățământ.

Şcoala şi părinţii au o contribuţie importantă în implementarea unui mod de viaţă sănătos. Educaţia pentru sănătate este indicat să fie începută cât mai precoce. Prin obiceiurile sănătoase se asigură o dezvoltare fizică şi mentală optimă şi implicit se previn tulburările de sănătate şi de comportament atât la copii, cât şi la adolescenţi.

Cadrele didactice trebuie să găsească metode didactice eficiente pentru predarea temelor despre sănătate, care să fie adecvate vârstei copiilor.

Se consideră că şcolaritatea mijlocie este perioada cu un risc crescut pentru dezvoltarea unor obiceiuri negative, deci este etapa cheie asupra căreia trebuie acţionat. Copiii vor fi învăţaţi să gândească pozitiv şi responsabil despre sănătatea şi siguranţa lor.

Prin intermediul educaţiei pentru sănătate pot fi îndeplinite următoarele obiective: însuşirea şi respectarea normelor de igienă personală şi de grup; identificarea factorilor de risc; prevenirea influenţei factorilor de risc asupra stării de sănătate; dezvoltarea responsabilităţii pentru menţinerea sănătăţii proprii şi a membrilor comunităţii; prevenirea consumului de alcool şi tutun; formarea unui stil de viaţă echilibrat etc.

În cadrul Cercului de pedagogie ,,Comenius”, am propus diferite activități de educație pentru sănătate, pentru elevii claselor de liceu, deoarece am considerat că acestea vor contribui la dezvoltarea unui comportament de viață sănătos.

Utilizând exerciţii de observare și de comunicare, jocuri de rol şi de simulare, jocuri didactice, teme de reflecţie şi de imaginaţie, precum şi sarcini aplicative, am urmărit formarea şi consolidarea unor deprinderi şi obişnuinţe de activitate organizată, de odihnă armonioasă, de alimentaţie corectă şi de igienă personală.

Informațiile referitoare la modul de viață sănătos s-au asimilat pe baza convorbirilor, discuțiilor libere, prezentărilor power-point, workshop-urilor etc.

Educația pentru sănătate este un drum sigur prin care noțiunile ajung la elevi ca reguli sau norme ce vor pătrunde adânc în modalitatea de viață cotidiană. Astfel format şi educat, individul poate deveni un factor educativ atât pentru el, cât şi pentru grupul din care face parte: familie, colegi, cercul de prieteni.

Activitățile de educație pentru sănătate au fost desfășurate cu scopul de a le inspira elevilor ideea unui stil de viaţă sănătos: workshop-uri pe teme sportive, de nutriție; activități în aer liber, jocuri la Platoul Cornești și la Complexul Week-end; înnot și polo pe apă la Complexul Week-end; concursul „Găteşte şi mănâncă sănătos”; concurs de creaţie – piesă de teatru având ca temă educația pentru sănătate; vizite la biblioteci, muzee, Teatrul Național, Palatul Culturii; plimbări la Platoul Cornești, Complexul Week-end, Cetatea Medievală, prin Centrul orașului Tîrgu Mureș etc.

Bibliografie:

Antal A., Igiena școlară, Editura Medicală, București, 1978;

Cerghit I., Neacşu I., Negreț-Dobridor I., Pânișoară, I.O., Prelegeri pedagogice, Editura Polirom, Bucureşti, 2001.

Rezumat în limba engleză:

The role of education for health is to assure sanitary hygiene, for body, and mentality with a preventive medicines character at all education levels. School and parents have a great contribucion for creating of an healthy way of life.

To make sure we have a successful rate we shold start the education for health at earlier ages, beacause by our habitation we can implement a good way of life from early ages, and also to our teenagers that should develope in a good way.

This program of education for health is now implemened in pedagogical schools for having a bigger succes, and is presented by education for health games that they can teach the students to do when they teach the children, and also power point presentation etc. The role of education for health activities is also to develope a healthy way of life to our students, as sport's activities, or nutritional advices.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Le jardin monument vivant pedagogie du p…

LE JARDIN MONUMENT VIVANT. PÉDAGOGIE DU PATRIMOINE DES JARDINS EN EUROPE.    Profesor Alexie Cristina Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina     Entre 21 et 25 Février 2012, j'ai eu la chance de participer à un...

Read more

Joc si joaca in literatura romana

JOC ŞI JOACĂ ÎN LITERATURA ROMÂNĂ Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Judeţul Timiş Jocul şi joaca sunt teme foarte des întâlnite în viaţa...

Read more

Programul Euro 200 pentru calculatoare 2…

Programul Euro 200 pentru calculatoare 2014 Ministerul Educatiei Nationale continua si in anul 2014 programul social „Euro 200" pentru acordarea unui sprijin financiar in vederea stimularii achizitiei de computere. Ajutorul financiar...

Read more

Modalitati de realizare a educatiei mora…

MODALITĂŢI DE REALIZARE A EDUCAŢIEI MORALE LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ   Profesor: Dumbravă-Brezoianu Simona Grădiniţa cu Program Prelungit ,,Benedek Elek”- Sf.Gheorghe   REZUMAT          Educaţia morală este un proces continuu, toate disciplinele de învăţământ cu situaţiile educative...

Read more

Fisa de evaluare proiecte educative extr…

FIŞĂ DE EVALUARE A PROIECTELOR EDUCATIVE  EXTRAŞCOLARE PENTRU CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR EDUCATIVE, NAȚIONALE ȘI INTERNAȚIONALE 2012     Proiect: Instituţia: Buget (total şi solicitat): Punctaj final:   Evaluator 1 (nume şi semnătură): Evaluator 2 (nume şi semnătură): Evaluator 3 (nume...

Read more

Importanta terapiei prin joc pentru elev…

IMPORTANȚA TERAPIEI PRIN JOC PENTRU ELEVUL CU DEFICIENȚĂ MINTALĂ   Prof. Psihopedagog Martinconi Noemi, Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara, Jud. Timiş    Lumea contemporană este tot mai dinamică, influenţând politicul, economicul, socialul....

Read more

Metafora in poezia lui Nichita Stanescu

METAFORA ÎN POEZIA LUI NICHITA STĂNESCU Prof. Pătruț Anișoara Ramona Școala gimnazială Eșelnița, Mehedinți Metafora reprezintă o figură semantică ce presupune un transfer de termeni, posibil datorită conţinutului semantic, parţial comun....

Read more

Comment aider les eleves a developper un…

COMMENT AIDER LES ÉLÈVES À DÉVELOPPER UNE COMPÉTENCE COMMUNICATIVE?   Profesor: Popescu Mihaela Colegiul ,,Gheorghe Tătărescu” Rovinari   Le présent article a pour objectif principal de présenter quelque considérations méthodologiques sur le développment de la...

Read more