Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


E L F E PARIS
Duminică, 08 Noiembrie 2009 03:00

E L F E PARIS - ŞCOALÃ UNICÃ ÎN EUROPA

Prof. Dan Stroe

Colegiul Economic Buzãu

 

 

Se spune pe bunã dreptate cã Parisul este “orasul luminilor”. Am avut ocazia sã mã conving de acest adevãr, gratie unei burse obtinute de la ANPCDEFP. Stagiul de perfectionare intitulat “Spécialisation pour formateurs” desfãsurat în perioada 21 septembrie - 2 octombrie 2009 a avut loc la ELFE-Ėcole de Langue Française pour Ėtrangers.

Aceastã institutie este specializatã din anul 1984 în pregãtirea formatorilor de profesori de limba francezã iar sistemul de perfectionare este unul original - se lucreazã cu grupe de pânã la 6 adulti.

ELFE functioneazã în clãdirea unui vechi hotel ce dateazã din secolul al XIX-lea si se aflã într-un cadru pitoresc de neegalat, într-o oazã de verdeatã si de liniste, în centrul Parisului, la circa 15 minute pe jos de Opera Garnier, la 5 minute tot pe jos de statia de metro Place de Clichy.

Pe tot parcursul anului, se organizeazã aici cursuri de aprofundare a limbii franceze în mini grupe într-o atmosferã familialã, cei interesati având la bazã o multitudine de mijloace si procedee profesioniste pentru a atinge dezideratul propus.

Se practicã aici un învãtãmânt de activitate care permite totodatã descoperirea culturii si a civilizatiei franceze, prin activitãtile socio-culturale care le sunt puse la dispozitie celor care calcã pragul acestei scoli.

Beneficiarii cursurilor de aici se pot instrui în multitudinea sãlilor de clasã dotate cu aparaturã electronicã si audio-vizualã, material pedagogic suficient dar si spatii de relaxare, prelungite de terase la care se poate servi oricând o veritabilã cafea frantuzeascã.

O echipã de profesionisti este alãturi de cursanti, oferindu-le acestora informatii de calitate si un învãtãmânt specializat.

Este interesant de remarcat cã aceste cursuri sunt tinute de câte doi profesori prin alternantã iar acest sistem permite studentilor si profesorilor cunoasterea de personalitãti si accente diferite. Metodele comunicative si interactive utilizate cu preponderentã se caracterizeazã printr-o varietate de activitãti si strategii de învãtare, un învãtãmânt si stagii pedagogice personalizate, o ambiantã de lucru destinsã si fondatã pe interactiune si interculturalitate.

În ceea ce mã priveste, am participat la cursuri de specializare pentru formatori, în grupe formate din 6 persoane, alãturi de colegi din Elvetia, Japonia, Marea Britanie si Italia. În fiecare zi am avut ocazia sã asist la o incursiune în analiza documentelor ce vizau cultura si civilizatia francezã, presa parizianã, sã asistãm în calitate de observatori la desfãsurarea cursurilor de pregãtire pentru studenti, sã predãm noi însine cadrelor didactice din alte tãri.

Experienta acumulatã aici mi-a permis sã îmi perfectionez necontenit metodele de lucru cu elevii dar si cu adultii, sã îmi pot însusi si aplica parametri care pot raporta studiul limbii franceze din tara noastrã la standardele europene.

Nu au fost omise cursurile particulare pentru diferite domenii de activitate cum ar fi: afaceri, bãnci, asigurãri, juridic, turism, medicinã, diplomație, muzicã, literaturã, teatru, cinema.

Dintre obiectivele comunicative urmãrite prin cursurile “Specializare pentru formatori” de la Paris, pot aminti: analiza si realizarea unui buletin de informatii radio si a unei emisiuni de televiziune, comentarea stirilor de actualitate, comentarea articolelor despre turism si a ghidurilor turistice, dezbateri asupra actualitãtii diverse franceze si internationale, a diferitelor probleme legate de educatia adultilor.

La acestea se adaugã comentarii asupra prezentãrilor orale de subiecte, rezumatelor scrise, productii audio-vizuale, etc.

Obiectivele gramaticale ale cursurilor au vizat reactualizarea problemelor importante de gramaticã francezã angrenate în contextul exprimãrii în conjuncturi si situatii diverse de comunicare.

Nu au fost omise activitãtile de clasã diverse ce au avut ca scop realizarea printre altele, a unor reviste de presã, schimburi de opinii cu referire la aspectele importante ale educatiei adultilor în Franta si în strãinãtate, ale actualitãtii franceze si internationale.

“Ėcole de Langue Française pour Ėtrangers! este acreditatã si recunoscutã la nivel international pentru eficienta si calitatea pregãtirii asigurate aici în anul 2008, prestigioasa institutie din Paris a primit însemnul oficial de “calitatea învãtãrii limbii franceze, limbã strãinã” atribuitã de o comisie interministerialã specializatã în acest sens.

Persoane de vârste si orizonturi culturale diferite care provin din multe institutii de învãtãmânt, întreprinderi si organisme internationale sunt tot mai mult atrase de “E L F E” Paris pentru tot ceea se face aici, în interesul educatiei pentru adulti si nu numai.

Întregul personal al acestei unitãti de învãtãmânt superior, în frunte cu doamna directoare Anne Serrat, vã asteaptã oricând sã pãsiti pragul scolii pariziene recunoscute în lumea întreagã.

 

 

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:09
 

Revista cu ISSN

Moduri de organizare a procesului de inv…

 Procesul de invatamant, ca activitate intreprinsa deliberat in vederea realizarii unor scopuri, presupune ca necesitate o organizare. Aceasta activitate se prezinta ca un sistem complex.   Organizarea pe clase si lectii...

Read more

Retard de limbaj_dislalie, tahilalie

RETARD DE LIMBAJ - DISLALIE. TAHILALIE - Studiu de caz   Institutor: Anton Simona Marinela şcoala cu clasele I-VIII nr.2 Vorniceni, Judetul Botosani     Nume subiect: Emilian Vârstã: 6 ani si 5 luni Clasa I Nevoia specialã: Retard de...

Read more

Trecere in revista a textelor semnificat…

PARTEA III Trecere în revistă a textelor semnificative SF pentru copii şi adolescenţi   Introducere Toţi partenerii în proiect au fost rugaţi să selecteze 10-20 de texte SF pentru copii şi adolescenţi care au...

Read more

Mapa dirigintelui

MAPA DIRIGINTELUI   Află câteva recomandări privind ora de consiliere. Află ce trebuie documente trebuie să conţină mapa dirigintelui.   Recomandări: §         utilizarea metodelor interactive în cadrul orei de consiliere; §         colaborarea permanentă cu...

Read more

Competentele cheie europene

      Competenţele cheie europene relevante pentru disciplină         Curriculum-ul românesc nu se poate situa în afara tendinţelor mari ale educaţiei europene. Din acest punct de vedere, programele de limba şi...

Read more

Calendarul examenului de Bacalaureat 201…

In 2011, Bac-ul se da in iunie   Pentru anul scolar 2010-2011, oficialii din Educatie au programat probele orale pentru Bacalaureat in luna iunie, si nu in februarie asa cum s-a desfasurat...

Read more

Cum prevenim bullying-ul in mediul scola…

CUM PREVENIM BULLYING-UL ÎN MEDIUL ȘCOLAR Prof. înv. primar Almaș Andreea-Ioana Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău Ca verb „to bully” înseamnă: a intimida, a speria, a domina. Bully...

Read more

Pledoarie pentru lectura intr-o lume dom…

PLEDOARIE PENTRU LECTURǍ ÎNTR-O LUME DOMINATĂ DE GADGET-URI Prof. înv. primar MINODORA CONSTANTIN Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău Prin proverbul românesc ,,Cartea...

Read more