|
|
Sâmbătă, 08 Mai 2010 17:56 |
DE CE “STEP BY STEP”?
Înv. Roatiș Alina Camelia
Step by Step este o metodă alternativă de educație a copiilor bazată pe datele psihologiei științifice a dezvoltării copilului și vizează cultivarea tuturor calităților potențiale ale acestuia.
În acest sistem alternativ de învățare educația este individualizată ,copilul învață prin descoperire în interacțiunea sa cu mediul. În plus copilul descoperă efectele și mijloacele colaborării și negocierii în locul unei competiții pe criterii standard.
Programa școlară este aceeași cu cea din sistemul tradițional. Capacitățile de adaptare dobândite în cadrul unei clase “Step by Step” îl va ajuta pe copil să depașeasca și rigorile învațământului tradițional, deci acesta se va adapta pe parcursul școlarizarii într-o clasă obișnuită.
Într-o clasă “Step by Step” învățarea se desfașoară pe centre de activitate. Principala deprindere pe care elevii o învață este munca în echipă, colaborarea. O clasă “Step by Step”arată altfel decât una tradiționala: începând de la mobilier adecvat centrelor de activitate, materiale personalizate( calendarul lunii, panou 100 de zile de școală, agenda zilei, etc) la scaunul autorului, unde copilul își expune propriile idei, experiențele,noutățile, rezolvările în fața colegilor.
O clasă “Step by Step” are doi învațători, fapt ce constituie un mare avantaj pentru a facilita învățarea si înțelegerea completă a sarcinilor propuse, în ritmul copilului.
Evaluarea se realizează prin mai multe modalități: la scaunul autorului, prin mapa cu lucrări, și în caiete speciale prin competențe de evaluare.
Programul unei zile începe cu întâlnirea de dimineața, activitate ce “deschide mintea și sufletul copilului” și continuă cu activitățile la centre. Vă invităm să vizitați o clasă “Step by Step”, ca să puteți să decideți și să aflați mult mai multe lucruri interesante!
“Predarea orientată după necesitățile copilului”, Kate Burke Walsh, 1999
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:01 |
|
METODOLOGIA PRIVIND ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA
EXAMENULUI NAŢIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT
Vezi metodologia privind organizarea şi desfăşurarea examenului naţional de definitivare (definitivat) în învăţământ.
Capitolul I
Dispoziţii generale
Art. 1 Prevederile Metodologiei privind... Read more
DIMENSIUNEA PSIHOPEDAGOGICĂ A TERAPIEI OCUPAŢIONALE
Mureşan Chira Gabriel
Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca
Terapia ocupaţională se constituie intr-o disciplină complexă, o activitate vitală ce valorifică informaţii interdisciplinare cu scopul de a- i restabili,... Read more
STRATEGII DIDACTICE MODERNE DE STIMULARE A CREATIVITÃŢII ELEVILOR ÎN CADRUL ORELOR DE LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNÃ
Institutor Anton Simona Marinela
Şcoala cu clasele I-VIII nr.2 Vorniceni, Judetul Botosani
Având în vedere... Read more
ANEXA Nr. 11
la metodologie
Tabel nominal cuprinzand candidatii repartizati
Unitatea de invatamant/Centrul .................................................
Read more
Evaluarile nationale pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, amanate cu aproape o luna - calendar
Evaluarile Nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, programate sa... Read more
ACTIVITATEA DIFERENŢIATĂ ŞI DE RECUPERARE PENTRU ELEVII
Profesor Ene Steluţa
Şcoala Miron Costin, Galaţi
Cu certitudine există elevi cu dificultăţi de învăţare la matematică, în unele clase numărul acestora fiind relativ mic... Read more
STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR DE LECTURĂ
ÎN ORELE DE LITERATURĂ ROMÂNĂ ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL GIMNAZIAL
Prof. BEZMAN ADRIANA LILIANA,
Şcoala Gimnazială Mihail Kogălniceanu, Structura Şcolii Gimnaziale Smârdan, Jud. Galaţi
Studiul propus urmăreşte stimularea... Read more
FIŞĂ DE LECTURĂ
Opera lirică (model)
Am început lectura (data) ___________ Am terminat lectura (data) ___________
Autorul: ______________________________
Volumul: _____________________________
Editura: ______________________________
Anul apariţiei volumului: ________________
Date importante din viaţa şi activitatea scriitorului:
________________________________________________________________________
Alte opere ale autorului:... Read more
CERCHIŞTII ŞI ,,REVISTA CERCULUI LITERAR”
DE LA SIBIU
Nevodenszki Sorina, profesor I
Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, Jud. Timis
Sibiul a oferit climatul în care s-a constituit una din cele mai cunoscute grupãri din… DOMENIILE SCHIMBĂRII ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT
Profesor Vira Adina
Colegiul Tehnic de Transporturi, Braşov
Aflându-se în plină eră a schimbărilor şi a comunicării, perioadă caracterizată nu prin volumul mare de producţie sau… STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI
Profesor Andone Crenguța
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a acționa după propria…
FIREA ȘI FIINȚA ÎN UNIVERSUL KAFKIAN ȘI CEL ARGHEZIAN
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani
Când lectorul descoperă, în fața sa, două lumi cu personaje înfricoșate, ce…
STUDIU - DEZVOLTAREA CREATIVITĂȚII ELEVILOR- OBIECTIV PRIORITAR AL ȘCOLARITĂȚII MICI
înv. Gligor Dana,
Școala Gimnazială Cîmpeni
Cu toții, părinți și dascăli, ne dorim un copil creativ, imaginativ care să picteze aşa… EVALUAREA SCRISĂ
Prof. Marian Mihaela,
Colegiul Tehnic “Constantin Brâncuşi”
Rezumat: Evaluarea scrisă reprezintă o modalitate economică de verificare, deoarece permite ca într-un timp relativ scurt să se verifice randamentul unui număr mare… FOLOSIREA METODEI
ÎNVĂŢAREA BAZATĂ PE PROIECT CU FINAL DESCHIS
Profesor Adela Grozeanu
Liceul Teoretic „Callatis”
Motto:"Copilul trebuie învăţat să-şi folosească ochii, nu numai pentru a vedea, dar şi pentru a privi; urechile…
IMPORTANŢA PREDĂRII ISTORIEI LOCALE
Prof. Vasile Cătălina
Liceul Teoretic”Paul Georgescu„ Țăndărei
Plecând de la afirmaţia lui N.Iorga: ”un popor care nu îşi cunoaşte istoria e ca un copil care nu… JOC ŞI JOACĂ ÎN LITERATURA ROMÂNĂ
Prof. Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Judeţul Timiş
Jocul şi joaca sunt teme foarte des întâlnite în viaţa…
|
|