Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Comunicare interculturala europeana
Joi, 08 Martie 2012 00:00

COMUNICARE INTERCULTURALĂ EUROPEANĂ

 

Prof. JIANU CAMELIA

Colegiul Tehnic Reşiţa, jud. Caraş-Severin

 

           

            Obiectivele noii agende europene pentru cultură se definesc în jurul a trei priorităţi: diversitate culturală şi dialog intercultural, stimularea creativităţii în cadrul Strategiei de la Lisabona pentru creştere economică şi ocuparea forţei de muncă, cultura ca element vital în cadrul relaţiilor internaţionale.

            Objectives of the new European agenda for culture are defined around three priorities: the cultural diversity and intercultural dialogue, the stimulation of creativity within of the Lisbon Strategy for Economic Growth and the Employment and the culture as a vital element within international relations.

            Cuvinte cheie: comunicare, dialogul intercultural,  diversitate culturală.

 

 

            Diversitate culturală şi dialog intercultural

            Trebuie promovate deschiderea şi schimburile între diferite culturi. În acest context, noua agendă pentru cultură are ca obiectiv să încurajeze:

o       mobilitatea artiştilor şi a lucrătorilor din sectorul cultural, precum şi mobilitatea tuturor formelor de expresie artistică;

o       consolidarea competenţelor interculturale şi a dialogului intercultural prin dezvoltarea capacităţilor care se numără printre competenţele-cheie pentru educarea şi formarea de-a lungul vieţii, cum ar fi conştiinţa şi expresia culturală şi comunicarea în limbi străine.

            Stimularea creativităţii în cadrul Strategiei de la Lisabona pentru creştere economică şi ocuparea forţei de muncă

            Industriile culturale contribuie la dinamismul economiei europene şi la competitivitatea UE. Drept exemplu, în sectorul cultural lucrează aproape cinci milioane de persoane în UE. În acest sens, Comisia propune următoarele obiective:

  • promovarea creativităţii în educaţie şi integrarea acestei dimensiuni în măsurile de educaţie şi formare de-a lungul vieţii;
  • consolidarea capacităţilor organizaţionale din sectorul cultural, punându-se accentul pe spiritul antreprenorial şi pe formarea sectorului cultural cu privire la competenţele manageriale (surse de finanţare inovatoare, dimensiunea europeană a activităţilor comerciale etc.);
  • dezvoltarea de parteneriate eficiente între sectorul cultural şi alte sectoare (TIC, cercetare, turism, parteneriate sociale etc.), în vederea consolidării impactului investiţiilor în cultură.

            Cultura ca element vital în cadrul relaţiilor internaţionale

            În conformitate cu Convenţia UNESCO privind protejarea şi promovarea diversităţii expresiilor culturale, ratificată de UE şi de majoritatea ţărilor, noua agendă pentru cultură propune consolidarea cooperării dimensiunii culturale ca element vital al relaţiilor externe ale UE. Această prioritate este însoţită de mai multe măsuri, care vizează:

  • dezvoltarea în continuare a dialogului politic în domeniul cultural şi promovarea schimburilor culturale dintre UE şi ţările terţe;
  • promovarea accesului la pieţele mondiale pentru bunuri şi servicii culturale din ţările în curs de dezvoltare, prin acorduri care să asigure un tratament preferenţial sau prin măsuri de asistenţă comercială;
  • folosirea relaţiilor externe în vederea acordării de sprijin financiar şi tehnic (conservarea patrimoniului cultural, susţinerea acţiunilor culturale în lume);
  • luarea în considerare a culturilor locale în toate proiectele finanţate de UE;
  • intensificarea participării UE la lucrările organizaţiilor internaţionale din domeniul culturii şi la proiectul Organizaţiei Naţiunilor Unite „Alianţa civilizaţiilor”.

 

 

          Bibliografie

            1. http://europa.eu/legislation_summaries/culture/l29019_ro.htm

            2. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0390:FIN:RO:PDF

            3. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2007:0242:FIN:RO:PDF

Ultima actualizare în Miercuri, 07 Martie 2012 18:30
 

Revista cu ISSN

Fisa de evaluarea lectiei inspectia spec…

ANEXA Nr. 3   la metodologie   Numele si prenumele candidatului..................................... Data.............................. Examinator ................................   FISA DE EVALUAREA LECTIEI Inspectia speciala la clasa

Read more

Despre frazeologie si imbinarile de cuvi…

DESPRE FRAZEOLOGIE ŞI ÎMBINĂRILE DE CUVINTE Silvia Baltă, Profesor de limba franceză Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Nu de puţine ori folosim în vorbire sau...

Read more

Sugestii pentru utilizarea filmului mult…

PARTEA V Sugestii pentru utilizarea filmului, multimedia, şi a tehnologiilor Web 2.0    Natura multimedia a instrumentelor noastre contemporane permite implicarea mai multor simţuri, vizând stiluri de învăţare multiple. Natura lor multi-modală implică...

Read more

A study in small talk in class

A STUDY IN SMALL TALK IN CLASS Prof. Adriana- Maria Ştefănescu Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I”, Timişoara When it comes to studentsof all ages, they do have something to say;...

Read more

Olimpiade la disciplinele din aria Tehno…

Olimpiade la disciplinele din aria Tehnologii 2015   Vezi Graficul olimpiadelor la disciplinele din aria curriculara „Tehnologii” in anul scolar 2014-2015, respectiv perioada de desfasurare si judetele organizatoare ale etapei nationale.

Read more

Structura anului scolar 2014-2015 in dez…

Structura anului scolar 2014-2015 in dezbatere publica Ministerul Educatiei a pus in dezbatere publica - pana la 17 iunie - structura viitorului an scolar. Anul scolar 2014-2015 va avea 36 de...

Read more

Dezvoltarea de competente pentru elevi p…

DEZVOLTAREA DE COMPETENȚE PENTRU ELEVI PRIN PARTENERIATELE ȘCOLARE Prof. Mihaela Corina Nicolae Liceul de Arte Bălașa Doamna, Târgoviște Proiectul internaţional Comunicare interşcolară, derulat în parteneriat cu școli europene și școli din...

Read more

Codul de etica in invatamantul preuniver…

Codul de etică în învăţământul peuniversitar   Sistemul de învăţământ preuniversitar va dispune de un Cod de etică care va fi finalizat în următoarele luni, principiile generale care vor sta la baza...

Read more