Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Chestionar privind impactul utilizarii calculatorului si televizorului asupra conduitei adolescentilor
Vineri, 08 Aprilie 2011 00:00

CHESTIONAR PRIVIND IMPACTUL UTILIZĂRII CALCULATORULUI ŞI TELEVIZORULUI ASUPRA CONDUITEI ADOLESCENŢILOR

 

1. Vă place să vă uitaţi la TV?

*      DA

*      NU

2. Vă place să utilizaţi computerul?

*      DA

*      NU

3. În ce măsură vă influenţează comportamentul timpul petrecut în faţa TV/computerului?

*      În foarte mare măsură

*      În mare măsură

*      În potrivită măsură

*      În mică măsură

*      Deloc

4. Ce emisiuni TV preferaţi?

*      Culturale

*      Documentare (tehnice/ ştiinţifice)

*      Desene animate

*      Filme

*      Divertisment

*      Publicitate/reclame

*      Sport

*      Altele

5. Câte ore petreceţi în medie, pe zi, în faţa televizorului?

*      Nici una

*      Mai putin de o ora

*      Intre  1-3 ore

*      Intre 3-5 ore

*      Peste 5 ore

6. Câte ore petreceţi în medie, pe zi, în faţa computerului?

*      Nici una

*      Mai putin de o ora

*      Intre  1-3 ore

*      Intre 3-5 ore

*      Peste 5 ore

7. Care sunt motivele pentru care utilizaţi TV/computerul?

*      Mă relaxez

*      Înving plictiseala

*      Sunt interesat de anumite emisiuni

*      Îmi oferă mai rapid informaţii

*      Mă distrez

*      Altele

8. Care sunt motivele pentru care nu utilizaţi TV/computer?

*      Am multe teme de rezolvat

*      Îmi interzic părinţii

*      Mă întâlnesc cu prietenii

*      Îmi petrec timpul cu familia

*      Desfăşor alte activităţi (sport, muzică, dans, etc.)

9. Specialiştii au dovedit că petrecerea timpului îndelungat în faţa TV/computerului are următoarele consecinţe. În care dintre acestea vă regăsiţi?

*      Oboseală

*      Insomnie

*      Izolare

*      Plictiseală

*      Dependenţă

*      Stare de somnolenţă

*      Obezitate

*      Agresivitate, agitaţie, nervozitate

*      Neatenţie

10. Realizaţi un top 5 al efectelor pozitive în ceea ce priveşte TV/computerul asupra dvs. (1- cel mai important, 5- cel mai puţin important)

*      Comunicare

*      Informare

*      Relaxare

*      Educare

*      Învăţare

11. Realizaţi un top 5 al efectelor negative în ceea ce priveşte TV/computerul asupra dvs. (1- cel mai important, 5- cel mai puţin important)

*      Imitaţie

*      Dificultăţi de comunicare (slaba capacitate de a asculta)

*      Dificultăţi de atenţie, afectarea capacităţii de concentrare

*      Probleme de învăţare

*      Violenţă/agresivitate

12. Ce alte activităţi aţi putea desfăşura în timpul liber dacă nu aţi avea posibilitatea de a petrece timpul în faţa TV/computerului?

*      Citesc

*      Mă plimb prin parc (role, bicicletă, etc.)

*      Desenez/pictez

*      Ascult muzică

*      Mă întâlnesc cu prietenii

*      Mă pregătesc suplimentar pentru şcoală

*      Mă odihnesc

*      Altele

13. Ce preferaţi să faceţi atunci când folosiţi computerul?

*      Să stau pe chat/messenger cu colegii/prietenii/persoane noi

*      Să caut informaţii

*      Să mă joc (jocuri video)

*      Să „descarc” filme, muzică

*      Să explorez diverse pagini WEB

*      Să rezolv sarcinile pentru şcoala

*      Altele

14. În ce măsură vă ajută TV/computerul în activitatea şcolară?

*      În foarte mare măsură

*      În mare măsură

*      În potrivită măsură

*      În mică măsură

*      Deloc

15. Cum reacţionează familia faţă de utilizarea TV/computerului?

*    Este împotriva folosirii în mod exagerat

*     Consideră că este folositor

*    Impun respectarea unui program

*    Folosesc în aceeaşi măsură ca şi mine

*    Îi este indiferent

 

Revista cu ISSN

Planificare model pentru abilitati pract…

Planificare model pentru abilitati practice invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Conceptul de management educational

CONCEPTUL DE MANAGEMENT EDUCAȚIONAL Prof. înv. primar Iliescu George-Lucian Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni-Structura Oeştii-Pământeni „Managementul educațional este știința și arta de a pregăti resursele...

Read more

Fisa de inregistrare a actelor de violen…

Fisa de inregistrare a actelor de violenta   Vezi fisa de inregistrare a actelor de violenta, elaborata de Institutul de Stiinte ale Educatiei, in cadrul Programului “Tinerii impotriva violentei”.  

Read more

Programa pentru limba slovaca materna la…

Programa pentru limba slovacă maternă la Evaluarea Naţională 2014   Vezi programa pentru disciplina limba şi literatura slovacă maternă pentru Evaluarea Naţională pentru elevii clasei a VIII-a în 2014, anexa nr.2 la OMEN...

Read more

Aspecte metodice si pedagogice in parcur…

ASPECTE METODICE ȘI PEDAGOGICE ÎN PARCURGEREA LA CLASĂ A STUDIILOR PENTRU PIAN Prof. Atudoroae Alexandra Liceul de Artă ”Ștefan Luchian” Botoșani Abordarea studiilor...

Read more

Metode de eficientizare a lectiilor de l…

METODE DE EFICIENTIZARE A LECŢIILOR  DE LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ   Institutor Romanescu Camelia Şcoala cu clasele I-VIII Bereşti-Tazlău, jud. Bacău     Limba este însuşită de către copii încă din primii ani de viaţă. Învăţătorului...

Read more

Proiect Comenius multilateral mobilitate…

PROIECT COMENIUS MULTILATERAL MOBILITATE ÎN BURSA - TURCIA   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău   În perioada 17-21 aprilie 2012 a avut loc o nouă reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius...

Read more

Tetralitatea in romanele lui Sorin Titel

TEATRALITATEA ÎN ROMANELE LUI SORIN TITEL   Prof. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzău     Teatralitatea desemnează prezenţa clară a teatrului într-un text, care poate fi pus astfel în scenă. În articolul de faţă mi-am  propus...

Read more