Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cat de sanatos ne hranim chestionar
Scris de mihaiela lazar   
Luni, 08 Iulie 2019 00:00

CÂT DE SĂNĂTOS NE HRĂNIM?!

– CHESTIONAR –

Florea Mihaela- Ramona,

prof. înv. primar, Școala Gimnazială „Andrei Șaguna” Deva

Pentru a putea limita efectele negative ale alimentației haotice pe care a au cei mai mulți copii, profesorii optează tot mai des spre alegerea ca opțional a Educației pentru sănătate.

Chestionarul elaborat în această lucrare vine atât în ajutorul celor care predau Educația pentru sănătate în școli, cât și a celor interesați de starea personală de sănătate.

Alimentația copiilor este, sau ar trebui să fie, unul dintre punctele de interes ale societății contemporane. Părinții trebuie să fie permanent conștienți că o alimentație incorectă poate avea efecte alarmante asupra sănătății celor mici. Alimentația de tip fast-food, de exemplu, poate genera declanșarea pubertății precoce chiar și la copii în vârstă de 6 ani. Aproximativ 600 de copii au fost diagnosticați, în ultimii ani, cu această boală, de două ori mai mulți decât în urmă cu un deceniu.

Salariile mici, lipsa de informații corecte îi determină de multe ori pe români să facă alegeri nesănătoase pentru mesele zilnice. Este oare imposibil să ne permitem în coșul zilnic alimente care să ne asigure o alimentație corectă?

Conform ultimelor statistici, în județul Hunedoara, speranța de viață este de 72,1 ani Principala problemă este dată de comportamentul alimentar total nesănătos. Tocmai din această cauză am ales să fac o campanie de promovare a unui stil de viață sănătos prin rândul elevilor mei. La această campanie au participat 20 de elevi din 22.

La începutul campaniei le-am dat elevilor un chestionar din 10 întrebări. Pe baza răspunsurilor elevilor am elaborat planul de acțiune și am trecut la desfășurarea efectivă a campaniei. La sfârșitul acesteia le-am dat din nou chestionarul pentru a vedea daca există schimbări reale în modul de alimentație al elevilor.

Conform ultimelor statistici, în județul Hunedoara, speranța de viață este de 72,1 ani

Rezultatele obținute se regăsesc mai jos.

Chestionar

”Pași către o viață sănătoasă”

Mănâncați zilnic alimente cu conţinut de zahăr? Da– 0 p Nu – 1p

Beți mai mult de 300 ml de apă pe zi? Da - 1 p Nu – 0p

Consumați hrană de tip fast food mai mult de două ori pe săptămână? Da - 0 p Nu – 1p

Consumați frecvent mezeluri? Da - 0 p Nu – 1p

Respectați cele trei mese pe zi? Da - 1 p Nu – 0p

Practicați o activitate sportivă în afara școlii? Da - 1 p Nu – 0p

În timpul săptămânii beți băuturi carbogazoase? Da - 0 p Nu – 1p

Respectați un program de odihnă după cele opt ore petrecute la școală? Da - 1 p Nu – 0p

Mâncați zilnic cel puțin un fruct? Da - 1 p Nu – 0p

Consumați în mod obișnuit orez alb, cartofi, paste, pâine albă și produse pe bază de făină albă în loc de cereale integrale? Da - 0 p Nu – 1

Interpretarea rezultatelor:

Dacă ați obținut între 8-10 puncte aveți o alimentație relativ sănătoasă. Aveți grijă să o păstrați sănătoasă în continuare.

Dacă ați obținut între 5-7 puncte alimentația dumneavoastră nu e tocmai sănătoasă și acest lucru o să vă afecteze pe viitor. Încercați să renunțați pentru o perioadă la alimentele sau băuturile despre care știți că nu sunt bune și observați cum se schimbă și starea de spirit după această perioadă.

Dacă ați obținut între 2-4 puncte dieta dumneavoastră este nesănătoasă și aveți nevoie de niște schimbări pentru a ajunge la o sănătate optimă. Încercați să vă schimbați obiceiurile alimentare proaste și să găsiți alternative alimentare gustoase și sănătoase.

Dacă ați obținut mai puțin de 2 puncte trebuie să știți că dacă veți continua în acest ritm o să vă îmbolnăviți. Consumați prea multe dulciuri, grăsimi, carbohidrați, iar sportul este inexistent. Aveți nevoie de o schimbare pentru a ajunge la o alimentație care să nu vă mai afecteze sănătatea. Un prim pas ar fi să renunțați treptat la produsele care știți că vă fac rău. Începeți prin respectarea principiilor generale de dietă sănătoasă. Veți vedea ca obiceiurile alimentare proaste se vor transforma în bine pe măsura ce veți descoperi alte alternative mai gustoase și mai sănătoase. Propuneți-vă atingerea unui scor de cel puțin 5 puncte în următoarele luni.

Bibliografie:

Mogos, V. T. Nutriţie şi dietetică. Ed. Didactică şi Pedagogică, București, 1993

http://aptta.ro/statistici.html

 

Revista cu ISSN

Competenta si eficienta profesionala si …

COMPETENŢA ŞI EFICIENŢA PROFESIONALĂ ŞI PEDAGOGICĂ A PROFESORULUI DE MATEMATICĂ   Profesor Păduraru Constantin Eugen Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău   Rezumat             Articolul de specialitate propus urmăreşte să enumere principalele competenţe ale cadrului...

Read more

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM IN SECOLU…

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM ÎN SECOLUL AL XIX-LEA Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu   Muzica programaticã, modalitate de exprimare specific romanticã, are de fapt o...

Read more

Principiile invatarii incluzive prin coo…

PRINCIPIILE ÎNVĂŢĂRII INCLUZIVE PRIN COOPERARE Prof. Popa Brînduşa-Georgiana Liceul Tehnologic ”Mihai Busuioc” Pașcani Educaţia incluzivă prevede schimbarea și adaptarea continuă...

Read more

Degradarea terenurilor din arealul satul…

DEGRADAREA TERENURILOR DIN AREALUL SATULUI MUCHEA, COMUNA SILIŞTEA, JUDEŢUL BRĂILA   prof. Vasile Octavian COSMESCU Liceul de Arta „Haricleea Darcle”, Braila                                                        Generalităţi În cuprinsul lucrării am prezentat principalii agenţi şi procese fizicogeografice, naturale şi antropice...

Read more

Rolul comunicarii in procesul de invatam…

ROLUL COMUNICÃRII ÎN PROCESUL DE ÎNVÃŢÃMÂNT   Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 Vorniceni, Judetul Botosani     Schimbarea conceptiei comunicative promovatã în scoalã pune în mod acut problema educãrii cu si...

Read more

Programul Scoala Altfel 2014

Programul Şcoala Altfel 2014   Vezi Programul "Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!" 2014, anexă la Ordinul nr. 3.818 din 3 iunie 2013 privind structura anului şcolar 2013-2014,...

Read more

Problematica esecului scolar

PROBLEMATICA EȘECULUI ȘCOLAR Negoiță Anca-Roxana Școala Gimnazială, Sat Cătina Comuna Florești, Județul Prahova „Maxima debetur puero reverentia” (Unui copil trebuie să i se arate cel mai mare respect) ...

Read more

Stresul si strategii de rezolvare a conf…

STRESUL ŞI STRATEGII DE REZOLVARE A CONFLICTELOR LA ADOLESCENŢI -studiu de specialitate- prof. psih. Nițu Elena Monica Colegiul Național ”Dinicu Golescu”, Câmpulung Muscel Rezumat: Studiul realizat de către noi are şi menirea...

Read more