Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Alaturi de scoala
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Martie 2019 00:00

STUDIU- ALĂTURI DE ŞCOALĂ

Prof.inv.primar Gligor Dana

Școala Gimnaziala Cîmpeni

Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor dupã principii ştiinţifice de psihopedagogie devine o necesitate.

Pãrinţilor le revine rolul esenţial în creşterea copiilor, asigurându-le acestora nu numai existenţa materialã, cât şi un climat familial afectiv şi moral. Sunt situaţii în care familia considerã cã este suficient sã se ocupe doar de satisfacerea nevoilor primare (hranã, îmbrãcãminte, locuinţã, cheltuieli zilnice etc.), ignorând importanţa unei comunicãri afective, nestimulând dezvoltarea sentimentului de apartenenţã.

Cercetãrile aratã cã „în programele în care pãrinţii sunt implicaţi elevii au performanţe mai mari la şcoalã decât aceleaşi programe, dar în care pãrinţii nu sunt implicaţi” (Henderson şi Nancy, 1995). Gradul de implicare al pãrinţilor în viaţa şcolarã a copiilor lor influenţeazã şi rezultatele acestora, în sens pozitiv: cu cât pãrinţii colaboreazã mai bine cu şcoala, cu atât notele copiilor sunt mai mari. Educaţia nu este un proces de care este responsabilã în mod exclusiv şcoala, dar nici pãrinţii; este un proces al cãrui succes depinde de colaborarea dintre cele douã pãrţi implicate.

Aşteptãrile pãrinţilor şi atitudinile lor privind educaţia copilului sunt la fel de importante ca şi activitãţile desfãşurate de cadrele didactice. Cei mai mulţi pãrinţi doresc sã fie implicaţi în educaţia copiilor, dar mulţi nu ştiu cum sã devinã implicaţi. Cei mai mulţi profesori simt cã implicarea pãrinţilor este esenţialã, dar mulţi nu ştiu cum sã facã acest lucru. şcoala are nevoie sã încurajeze şi sã promoveze implicarea pãrinţilor ca parteneri.

Educaţia, definitã în termeni foarte generali, este un proces al cãrui scop esenţial este de a uşura o anumitã modificare de comportament. Pãrinţii sunt primii profesori ai copilului, ei începând educarea lui în mediul familial. Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor dupã principii ştiinţifice de psihopedagogie devine o necesitate.

Pãrinţilor le revine rolul esenţial în creşterea copiilor, asigurându-le acestora nu numai existenţa materialã, cât şi un climat familial afectiv şi moral. Sunt situaţii în care familia considerã cã este suficient sã se ocupe doar de satisfacerea nevoilor primare (hranã, îmbrãcãminte, locuinţã, cheltuieli zilnice etc.), ignorând importanţa unei comunicãri afective, nestimulând dezvoltarea sentimentului de apartenenţã.

În general, comportamentul parental este inspirat din propria exterienţã de viaţã a acestora, astfel perpetuând atât aspecte pozitive cât şi negative, pe parcursul mai multor generaţii.

Educaţia pãrinţilor poate fi:


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Rolul educatiei in combaterea violentei

ROLUL EDUCAŢIEI ÎN COMBATEREA VIOLENŢEI Prof. Saizescu Cristina-Alexandra Colegiul Tehnic Energetic “Regele Ferdinand I” Timişoara Scopul educaţiei este de a forma, contura, configura sau definitiva...

Read more

Interventia psihopedagogica pe fond inte…

INTERVENȚIA PSIHOPEDAGOGICĂ PE FOND INTELECTUAL PRECAR Prof.educator Mureșan- Chira Gabriel CRDEII Cluj- Napoca Rezumat: Inteligența mediază organizarea formelor superioare de echilibru ale structurii...

Read more

Les articulateurs du discours

LES ARTICULATEURS DU DISCOURS   Lector univ. Ilie Minescu Universitatea de Vest din Timisoara     La langue française est pleine de mots et de locutions qui, utilisés adéquatement, permettent d’exprimer les idées...

Read more

Educatia tehnologica si profesionala

EDUCATIA TEHNOLOGICA SI PROFESIONALA   Conceptul de educatie profesionala Problema formarii si educarii profesionale este de mare actualitate in conditiile societatii moderne. Tanarul trebuie sa fie pregatit nu pentru a face fata numai...

Read more

Dimensiunea psihopedagogica a terapiei o…

DIMENSIUNEA PSIHOPEDAGOGICĂ A TERAPIEI OCUPAŢIONALE                                                                                                                                                  Mureşan Chira Gabriel Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca               Terapia ocupaţională se constituie intr-o disciplină complexă, o activitate vitală ce valorifică informaţii interdisciplinare cu scopul de a- i restabili,...

Read more

Capodopere ale literaturii franceze

CAPODOPERE ALE LITERATURII FRANCEZE prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Literatura franceză este considerată ca fiind una dintre cele mai bogate şi variate din lume, în...

Read more

Calendarul de desfasurare corpul nationa…

Calendarul de desfasurare corpul national de experti in management educational sesiunea 2012 seria 3     CALENDARUL desfasurarii concursului de selectie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului national de experti in management educational,...

Read more

Formarea continua a personalului din inv…

 Formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar modificări şi completări prin ordin 3129 din 2013   Vezi Ordin 3129/2013 Ordin pentru modificarea şi completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar,...

Read more