Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Activitati de educatie rutiera
Marţi, 31 Iulie 2012 00:00

ACTIVITĂŢI DE EDUCAŢIE RUTIERĂ

 

Accidentul rutier reprezintă una dintre cele mai grave forme de vătămare înregistrate la nivel mondial conform rapoartelor internaţionale şi a datelor statistice înregistrate. După malformaţii congenitale şi maladiile care depind în mică măsură de opţiunea de viaţă a fiecărui copil sau tânăr, accidentul rutier se manifestă ca următoarea cauză care determină mortalitatea în rândul tinerei generaţii datorită absenţei unor abilităţi primare de auto-siguranţă. Conform datelor statistice ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi UNICEF, cele mai afectate categorii de vârstă sunt 5 – 9 ani, 10 – 14 ani şi 15 – 19 ani, perioade de formare şi dezvoltare a abilităţilor de viaţă sănătoasă, a unui stil de viaţă conştient de repercursiuni şi a unui standard de viaţă ridicat.

Flagelul insecurităţii rutiere în rândul copiilor şi tinerilor este rezultanta unui fenomen complex din punctul de vedere al aspectelor incumbate:

·                     mediul fizic nesigur determinat, în principal, de o infrastructură perimată;

·                     mediul social permisiv generat de absenţa informaţiilor relevante, de inconştienţă, de dezinteresul parental, de mediatizarea „negativă” a evenimentului rutier care încurajează un nou mod de promovare a imaginii personale.

·                     caracteristicile vârstei, fie că este vorba de limitări fizice impuse de vârstă, fie că este vorba decele psihice sau sociale, ca: peer pressure, teribilism sau modelul parental.

În acest sens, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi Ministerul Administraţiei şi Internelor au în vedere:

·                     actualizarea conţinutului şi restructurarea formatului activităţilor de educaţie rutieră, astfel încât accentul să fie mutat de pe transmiterea de informaţii pe formarea abilităţilor şi comportamentului rutier responsabil;

·                     intensificarea educaţiei rutiere în sistemul de învăţământ preuniversitar – atât în zona educaţiei formale – prin Curriculumul la decizia şcolii, cât şi în zona educaţiei non-formale prin activităţi practice complementare aspectelor teoretice;

·                     elaborarea de materiale didactice auxiliare de educaţie rutieră adaptate fiecărui ciclu de învăţământ;

·                     generalizarea programului „Patrulele şcolare de circulaţie ” la nivel naţional;

·                     implemntarea programului naţional „Caravanele şcolare” destinat elevilor din mediul rural;

·                     diversificarea proiectelor educative conform realităţilor rutiere specifice diferitelor medii rutiere şi a diferitelor categorii de copii şi tineri (elevi din mediul rural, copii cu cerinţe educaţionale speciale etc.).

De asemenea, vezi scopul şi eficienţa activităţilor de educaţie rutieră, precum şi abordarea didactică şi tematica activităţilor de educaţie rutieră cu tot ce implică (ciclu de învăţământ, obiective, tipuri de activităţi propuse, teme propuse).

 

Ultima actualizare în Sâmbătă, 03 Noiembrie 2012 21:35
 

Revista cu ISSN

Rolul testelor in verificarea progresulu…

ROLUL TESTELOR ÎN VERIFICAREA PROGRESULUI ŞCOLAR Profesor Petrescu Daniela Școala Calotești Verificarea și notarea progresului școlar prezintă o importanță dublă, orientativă și simulatoare. Verificarea progresului se face prin metode, forme și...

Read more

Director manager lider

DIRECTOR, MANAGER, LIDER… Profesor Elena Marica Şcoala Gimnazială Pietrari-Dâmboviţa Articolul evidenţiază modul cum managerii pot influenţa performanţele unităţilor pe care le conduc, prin implicarea responsabilă a tuturor angajaţilor şi transformarea...

Read more

Cerinte deontologice privind activitatea…

    CERINŢE DEONTOLOGICE PRIVIND ACTIVITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE   Art.33. Personalul didactic de predare trebuie să cunoască drepturile şi obligaţiile legale în vigoare ce îi revin în unitatea de învăţământ în care funcţionează.    Art.34....

Read more

METODE DE REZOLVARE A PROBLEMELOR

METODE DE REZOLVARE A PROBLEMELOR     Inst. Aftinescu Dorina Florina Şcoala cu Clasele I-VIII, Galicea Mare, Dolj     Introducerea organizatorului cognitiv, ca metodã, ilustreazã principiul diferentierii progresive si serveste aceastã functie în raport cu orice...

Read more

Black Friday la monitoare second hand

Black Friday la monitoare second hand

Black Friday la monitoare second hand   Pe unde am mers astazi s-a vorbit despre Black Friday, ziua cu cele mai multe reduceri din an, ziua in care se vand cele mai...

Read more

Definitivat 2013 modele subiecte

Definitivat 2013 modele subiecte   Ministerul Educatiei Nationale, prin CNEE – Centrul National de Evaluare si Examinare, a finalizat modelele de subiecte si bareme pentru Examenului national pentru definitivarea in invatamant - ...

Read more

Frumusetea matematicii

FRUMUSEŢEA MATEMATICII Prof. Opriş Brişcan Maria, Liceul Tehnologic ,,C-tin Brâncuşi” Oradea Unii oameni consideră că în matematică toate conceptele au fost create la întrebări fără răspuns, iar pentru alţii matematica reprezintă...

Read more

Traditii si obiceiuri de iarna

                                 TRADIŢII ŞI OBICEIURI DE IARNĂ                    Profesor : Teodorescu Lăcrămioara        Şcoala cu clasele I-VIII Faraoanele           Pentru noi toţi, iarna nu este numai anotimpul zăpezii şi al frigului, ci...

Read more