|
|
4 ore de sport pe saptamana din anul scolar 2014-2015 |
Scris de administrator
|
Vineri, 08 August 2014 21:42 |
4 ORE DE SPORT PE SĂPTĂMÂNA DIN ANUL ȘCOLAR 2014-2015
Anul școlar 2014-2015 aduce unele schimbări și modificări în învățământul preuniversitar, care afectează și programa de învățământ, atât pentru elevii din ciclul primar, cât și pentru cei de la gimnaziu și liceu.
Începând cu acest an școlar, elevii vor face mai multă mișcare, în afara orelor de program. Ministerul Educației a venit cu această soluție și a anunțat că elevii din învățământul preuniversitar ar putea avea până la 4 ore de sport pe săptămână. Primii elevi care vor beneficia de dublarea numărului de ore de sport vor fi elevii din ciclul primar și elevii care intră în clasa a V-a și în clasa a IX-a, urmând ca în anul următor de aceste beneficii să se bucure elevii de clasa a VI-a și a XI-a. In decurs de3-4 ani, se va ajunge la nivelul maxim de sport în tot învățământul preuniversitar.
Evident, pentru aceasta e nevoie de investiții în ceea ce privește bazele sportive, astfel că, până în 2018, elevii să poată face mișcare și în timpul liber.
Ministrul educației consideră că ar fi indicat ca aceste ore să fie realizate în reprize de câte două ore, de două ori pe săptămână. “Poate că orele de sport ar trebui făcute suplimentar, peste ceea ce avem acum, pentru că, în fond, vorbim despre mișcare, despre sănătate, despre recreere. După șase ore de matematică într-o săptămână, e bine să faci patru ore de mișcare repartizate în reprize de câte două ore legat. Specialiștii spun că într-o oră de educație fizică, de fapt lucrezi efectiv cam 15 minute. Pentru că trebuie să respecți toate procedurile, încălzirea, faci exercițiul fizic și apoi trebuie să lași elevul după ce a ieșit din sala de sport câteva minute să-și revină”. Acestea par să fie explicațiile date de ministrul Remus Pricopie.
“Vor avea minim două ore începând cu anul școlar 2014-2015, iar clasele a VI-a și a IX-a vor avea trei ore de educație fizică și sport. Problema ciclului primar e rezolvată către patru ore de mișcare.” Așadar, orele de educație fizică vor fi introduse gradual.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
ANEXA Nr. 5
la metodologie
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar cu clase speciale - Limbi straine cu... Read more
 „VESTITORII PRIMĂVERII” de George Coşbuc
(Aplicaţii ale metodelor de gândire critică)
1. SPARGEREA GHEŢII
Scrie mai jos numele păsărilor pe care le cunoşti:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
· Descrie-o pe cea care pe care o ştii cel... Read more
SITUAȚIILE DE CRIZĂ EDUCAȚIONALĂ DIN CLASA DE ELEVI
Prof. Surlaru Daniela
Colegial Agricol ”Dr. C. Angelescu” Buzau
Definirea unei situații de criză împune un apel justificat... Read more
LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A X-A
Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a IX-a:G. Bălăiţă - Lumea în două zileA. Babeti, M. Mihăieş, M. Nedelciu - Femeia... Read more
INTERVENŢII CREATIVE
Cauacean Rosi Cristiana - Profesor educator,
Școala Specială Beclean
Abstract
Muzica a avut întotdeauna capacitatea de a ne atinge sentimentele într-un mod unic. Terapia prin muzică este bazată pe înțelegerea... Read more
DEZVOLTAREA CREATIVITĂŢII ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT
Prof. drd. Herţa Diana Elena - SAM Istria, judeţ Constanţa
Prof. drd. Ciocănel Cristina - Şc. „George Enescu” Năvodari, judeţ Constanţa
Rezumat
Creativitatea pedagogică defineşte modelul... Read more
FRUMUSEŢEA MATEMATICII
Prof. Opriş Brişcan Maria,
Liceul Tehnologic ,,C-tin Brâncuşi” Oradea
Unii oameni consideră că în matematică toate conceptele au fost create la întrebări fără răspuns, iar pentru alţii matematica reprezintă... Read more
JOC ŞI JOACĂ ÎN LITERATURA ROMÂNĂ
Prof. Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Judeţul Timiş
Jocul şi joaca sunt teme foarte des întâlnite în viaţa... Read more
Calendarul Activitatilor Educative Nationale si Internationale - CAEN 2014
Vezi atasat anexele 1 si 3, respectiv Formularul de aplicatie pentru proiectele ce vor fi cuprinse in Calendarul Activitatilor Educative Nationale/Internationale 2014 (CAEN) si… EDUCAȚIA INTERCULTURALĂ – RESURSĂ PENTRU DEZVOLTAREA COMUNITĂȚILOR MULTICULTURALE
Profesor învățământ primar: Vultur Daniela Maria
Școala cu clasele I – VIII, Dudeștii Noi, Timiș
Abordarea interculturală, nu este o nouă știință ci o…
MODALITĂȚI DE DEZVOLTARE LA ELEVI A COMPETENȚELOR DE COMUNICARE EFICIENTĂ
Prof. Ionescu Ionela Milvia
Șc. Gimn. Nr.1 Bumbești-Jiu, Gorj
Noţiunea de competenţă de comunicare a evoluat foarte mult, înglobând astăzi domenii… REPREZENTĂRI ALE BABEI DOCHIA ÎN LITERATURĂ
Prof. Simona Crainic,
Liceul De Arte Plastice, Timișoara
Studiul de faţă urmăreşte o trecere în revistă a modului în care Baba Dochia este reprezentată în…
Evaluarea Nationala 2013
Limba si literatura romana subiect si barem
Vezi subiectul si baremul de evaluare si de notare / corectare de la prima proba de Evaluarea Nationala pentru clasa a VIII-a pentru… CONTRACTE LA TERMEN PE INDICI BURSIERI ÎN ROMÂNIA
Cîrcotă Roxana - prof. ec.
Liceul Tehnologic de Marină Galați
Rezumat
Bursa de valori din România a fost reînfiinţată în anul 1995, în baza Deciziei nr.…
DESPRE EDUCAŢIA INCLUZIVĂ
Prof. Sorina Mirela Lungu
Colegiul Tehnic Reşiţa
Acest articol pune în discuţie importanţa pe care o are integrarea copiilor cu cerinţe speciale, în învăţământul de masă. Incluziunea şcolară se referă la…
UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TOPGRADE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Profesor Bușcă Laura
Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari
Rezumat: Instrumentul Topgrade este util profesorilor deoarece le permite să realizeze teste și lecții online. Acest articol… PRINCIPIUL LUI DIRICHLET (PRINCIPIUL CUTIEI)
Prof. Hahui Maria
Şcoala nr. 25, Galaţi
Principiul cutiei: ,,dacă repartizăm n+1 obiecte în n cutii atunci cel puţin doua obiecte vor fi în aceeaşi cutie”. Justificare:…
|
|